Gå til innhold

slitne unger????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på noe....

Jeg skjønner at en unge kan bli sliten, det opplever jeg jo her i heimen.Likevel opplever jeg aldri at det er behov for total ro, stillhet og ingenting hele helgen, fordi dritgreigutten må komme seg til hektene igjen etter en "hard skoleuke".

Er det vanlig at barn har så store behov for rehabilitering i helgene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt spørsmålet ditt dritgrei. Mener du at dritgreigutten må ha det rolig i helgen eller mener du at det er andre barn som må hvile ut etter en lang uke?

Generelt så tror jeg at barna har godt av litt roligere puls i helgen, ta en rolig frokost, få tid til å kjede seg litt og leke med lekene de har. Samtidig så er vi jo på div utflukter som går i barnas tempo og på deres premisser. Minst mulig stress med andre ord, der det viktigste er å samle noen minner om oss som familie og ha noe hyggelig å se tilbake på.

Skrevet

Så lenge barna ikke er direkte syke, så har ikke våre to behov for total ro en hel helg for å komme seg til hektene, nei... Men en rolig ettermiddag i ny og ne, en helgeformiddag i sakte tempo osv er det behov for innimellom. DET kjenner jeg at både store og små har godt av!:-) Men en hel helg uten noe som helst annet enn stillhet og ro..., det kan vel bli litt vel kjedelig (og gjett hva som skjer da? Jo, da er de i tottene på hverandre - med andre ord ingen fred og ro!!)

En gylden middelvei vil jeg si fungerer best her i huset. Litt action etterfulgt av litt ro etterfulgt av action etterfulgt av ro... Litt av hvert!:-))

Skrevet

Nei jeg var kanskje litt vag... Også tør jeg ikke å si det jeg egentlig vil si ha ha ha ha eller spørre om det jeg vil spørre om. Jeg ler av meg selv. Men du har svart på spørsmålet med å fortelle hva dere gjør i helgene, og det er det jeg forbinder med en rolig helg, Noe som passer for alle, som gir litt opplevelse, litt fysisk fostring og mest følelsen av å være sammen.... ikke en hel helg hjemme, og inne hele tiden fordi ungene er slitne etter en uke på skolen.

Jeg reagerte på noe som ble sagt i går nemlig og lurer på om jeg er helt fjern som ikke evt at en unge må være inne og i ro hele helgen, eller om det er noen som tenker som meg, at oppladning etter en uke på skolen like gjerne kan være ro i sjelen som ro i ræva.

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva som er vanlig.

Jeg tror det der er veldig forskjellig og kommer an på barna, litt alder og kanskje familieforhold.

Mine unger er veldig forskjellige på det der. Noen trenger mer ro og hvile, mens den ene storesøstra må få ut energi hver dag ellers går det ut over invetaret (Les: fotball innendørs!).

Barnehagebarna er veldig slitne når de kommer hjem og ønsker da bare å være hjemme. I helgene har de det også ofte best hjemme.

Tror nok at store barn og ungdommer blir mer slitne av skolegang og har større behov for rehabilitering enn barn i barneskolen. Merker litt tendensene på støresøster som slapper mer av på fritiden enn før.

Skrevet

Signerer Travelmor:-)

Kommer helt an på typen man er tror jeg, samt at ulike aldre gir ulike behov:-)

Og sånn er det vel med oss voksne også......behovene og ønskene forandrer seg i takt med årene vi sluker:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...