Gå til innhold

styrtfødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når regner de at fødselen er igang? har hørt fra første rie og fra 4 cm...

jeg brukte 20 timer på å komme opp til 4 cm, men brukte bare 37 min fra 4 cm til hun var ute... er det styrtfødsel da eller ikke?

forresten noen som har noen styrtfødselhistorier å komme med? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det karakteriseres som styrtfødsel,men brukte selv 30 min fra 4 cm til hun var ute. Var heftig når det sto på,og revnet masse.

Men frem til 4 cm brukte jeg 4 timer.

Skrevet

Jeg vil kalle det for styrtfødsel.

Vil kalle andre fødselen min som varte i 18 timer fra første ri for styrtfødsel og. Fikk små rier klokka 6 om morningen. Var på kontroll hos JM klokka 10 hadde da 2 cm åpning og var moden. Hadde små rier hele dagen men det kunne godt gå 1 time mellom hver ri.

Klokka 21 reiste vi inn. Fortsatt ikke mye tak i riene men litt mer regelmessige. Hadde et håp om at de tok vannet siden jeg var 11 dager over termin. Ble undersøkt klokka 22. Fortsatt 2 cm åpning og moden. Hadde alltså ikke skjedd noe på 12 timer.

Fikk rom og mat. Klokka 23 fikk jeg vannvittuge rier, rier på riene. Klokka 23.30 begynte jeg å presse. Klokka 23.50 var hun ute. Så det vil jeg absolutt kalle styrt fødsel. Gikk fra 2-10 cm på 30 min.

Skrevet

Jeg har hørt at fødselen er i gang når en får regelmessige rier med 3 innenfor 10min som varer over 60sek hver.

Det var det som ble sagt til meg på den ettersamtalen.

Etter det regnet de at min fødsel tok 2,5time.

Når den da startet hadde jeg alt hatt vannavgang, og 4cm åpning i lengre tid.

Tror det er veldig inviduelt når de regner en fødsel for å starte.

Alle fødsler starter jo ulikt, og da blir forløpet likeså.

Likeledes er det jo mange som går med flere cm åpning i lang tid før riene starter.

Jeg fikk en kopi av det fødselsskjemaet med hjem. Mener det står et eller annet sted på det når de regnet fødselen for å virkelig være i gang.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hahahaha...hvis en skal måle etter "regelmessige rier med 3 innenfor 10min som varer over 60sek hver." da har faktisk mine fødsler aldri starta!:P

Skrevet

heeh da har jeg ikke født min datter som blir 3 i mars:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...