nixfix:) Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 tirsdag 13 nov, 1 uke på overtid våknet jeg av at min samboer vekket meg halv 7 da han skulle på jobb, jeg satt meg på sengekanten, og kjente et plopp i magen,reiste meg opp.. det fosset over hele gulvet!! vannet var gått!!! ;) samboer ble hjemme;) ringte sykehuse, som ba meg komme ettersom hodet ikke var festet.. leverte datter på 4 år i barnehagen, og satt oss i bilen ca 7.30. var fremme ved sykehuset 8.30. hadde ingenting vondt, så alt gikk veldig greit;) ble tatt imot av en kjekk jordmor, samt jordmorstudent.. ble sjekket for åpning kl 9.30, hadde da begynt å få rier, men klarte fint å puste meg gjennom komm hvert 3-5 min. hadde 6 cm åpning.. jeg ble sjokket over åpning, pga hadde trodd det skulle gjør mer vondt ettersom det va komt halvveiss.. fikk fødestue kl 10, og fikk lystgass som smertelindring.. noe som funket helt supert.. epudiral ble det ikke engang snakket om, hadde ikke nok vondt til å vurdere det engang.. kvart på 11 kom første pressrie, men pga riene bare ble målt til middels vonde måtte jeg få en rie stimulerende sprøyte som skulle gjøre riene enda vondere slik at det skulle gå fortere på slutten, 11.26 var gutten vår ute!! fikk ikke så mye som en rift en gang... gutten som har fått navnet Oliver veide 4758g!!!! 53 cm lang og 36 cm i hodeomkrets.. nå har vi vert hjemme en god stund, stor koser oss som komplett famile på 4;)
HegeKH Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 gratulere så mye:-) og det var koselig å lese en historie som ikke inneholdt skrekk og tortur! :-)
fullrulleihuset Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Gratulerer så mye! Veldig fin fødselshistorie.......... til inspirasjon for en til andregangsfødende ;-) Håper å slippe litt "billigere" unna denne gangen!
Gjest Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Gratulerer!! Er deilig å lese fødselshistorier som er utelukkende gode; du var heldig med fin fødsel! Kose dere masse =)
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Gratulerer masse. Godt å høre at det gikk så fint selvom han var så stor! Litt betryggende for oss andre som venter store barn :-)
Suprise! Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Raskt og "enkel"*drømme* Gratulerer så mye!
Dessa ღENDELIGღ Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Gratulerer så mye.. Så koselig å lese om en fødsel som ikke hørtes heeelt grusom ut... Kjenner faktisk at jeg begynner å glede meg litt jeg nå ;o)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Gratulerer med Oliver og gratulerer med en kjempefin fødsel!! En sånn fødsel er jo alle gravides drøm=) Nyt den første tida med nurket og resten av familien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå