Gå til innhold

Hvordan gjør man det på hotel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal overnatte på hotell et par netter, og jeg renger med at vi får en vannkoker på rommet. Evt får jeg kjøpe en dersom det ikke finnes, hehe. Men hva med kokingen av flasker? Jeg har ikke micro hjemme, så jeg gidder ikke kjøpe en microsterilisator. Vi skal ta toget, så jeg vil helst ikke drasse med komfyren heller:) Også må jeg nesten koke pumpeutstyret (tuppa får både mm og mme)...

Noen tips?

Har sendt mail til hotellet og spurt, men greit å vite om det er noen lure tips blant erfarne flaskemammaer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det jeg og siden vi skal til Amsterdam til helga.

Snakket med vennina mi om det. De var på tur da gutten var 6mnd og kun fikk mme da. Hun helte kokt vann i vasken, vasket den og lot alt renne ut igjen. Kokte nytt vann og helte det i vasken igjen. La alt oppi som hører til flaske, la over et håndkle og lot det stå til vannet var avkjølt.

Hun gjorde dette i to uker, gutten ble aldri syk.

Ideen høres jo greit ut, men etter min oppfatning blir det jo kun rent, ikke sterilt...

Skrevet

Nei, i nøden spiser fanden fluer, men det er jo disse melkebakteriene som skal bort da... og de blir jo kun borte ved koking... Ikke at jeg er overhysterisk på alt mulig, men akkurat dette med koking har jeg litt trua på.

Er spent på om jeg får noe svar fra hotellet:)

Skrevet

Jeg har hørt om folk på tur som putter flasker og pumpedeler i vannkokeren, det blir ikke like bra men det får ihvertfall et lite oppkok. Med børste og zalo er jo mye gjort også.

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? vist det er over 3-4 måneder er jo det ikke livsnødvendig å kokeflaskene lengre. Vi fikk beskjed at det ikke var nødvendig etter 4 måneder av helsesøster.

Skrevet

Når dere skal bo på hotell gjør dere som følger:

Ta med flaskekost og zalo. Vask flaskene og smokkene og skyll grundig først i varmt vann og så i godt kaldt vann.

Legg alt i en balje, skål el.l (dette kan lånes fra kjøkkenet) og hell kokende vann fra vannkokeren over. Det er mange som bare steriliserer flaskene på denne måten.

Når det gjelder hvor lenge man skal koke flaskene, så er det mange som koker lenger enn 4 mnd. Jeg koker iallefall smokkene hele tiden, selv om hun er 7 mnd. Flaskene er jeg ikke så nøye med lengre etter at jeg har hatt dem i oppvaskemaskinen iallefall.

God tur da heldiggriser :)

Skrevet

Takk for tipset, matja!!

Gleeeder meg til tur!! Til gamle venner og en annen by å shoppe julegaver i:)

Skrevet

Matja, takk for tipset :-)

Nå burde vel alt være klar for turen vår :-) Det var det siste "problemet" vårt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...