Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Hun har spist full porsjon med grøt en måned nå, men de siste dagene har hun nektet å åpne munnen!! Er hun lei?? Noen med erfaring?
Bea80 & Gullgutten Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Vi hadde perioder hvor gutten vår spiste lite grøt, måtte da bytte litt på sortene så gikk det over. Men han sluttet å spise grøt når han var 7 mnd++, da begynte han bare å gråte når vi kom med skålen. Så her går det i skivemat som han begynte med når han var 6 mnd, og det var jo seff myyyye bedre enn grøt;) (må sies at vi begynte med grøt når han var 3 mnd+, så ikke rart han var lei;)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Her blander jeg frukt (fra disse fruktglassene) i grøten slik at den får forskjellige smaker. Jenta mi er 7 mnd og spiser grøt 2 ganger om dagen. Passer på at ho får forskjellige frukt i til de to måltidene. hvis ho får det samme flere ganger etterhverandre er ho lite intresert i å spise. er vel som med oss vi liker jo forandring vi også. Jeg bruker "vanlig" grøt som ikke er tilsatt noe da siden jeg har i frukt fra glassene.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Har prøvd med slik frukt, men da er gjeipen ennå mer ute.... hun begynner å gråte sårt etter bare noen sjeer. Skal prøve å kjøpe en annen grøt i dag. Kan det være tidspunktet på dagen som er feil og?? Hun får grøt på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Da har jeg kjøpt risgrøt og skal prøve dette i kveld
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Akkurat det samme her. Han bare gråter når skjea nærmer seg, men elsket det før! Har bestemt meg for å ta en pause noen dager. Ikke tilby noenting. Kanskje det går bedre når jeg setter igang igjen.. Blir så sliten av å prøve og prøve, smile og le og oppmuntre, men han bare kniper igjen munnen og gråter... Risgrøten smaker enda mindre enn maisgrøt, så det fungerte ikke det heller. Og fruktmos lager han fryktelige grimaser av, får frysninger og hele pakka.. Er kanskje kresen... Lykke til! Ikke noe artig:-) Klem
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Prøv med skive, kan jo også hende at det er tenner på gang, slik at det føles ubehagelig å spise.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Prøvde risgrøt nå. Spiste litt mer enn med maisgrøten, men var ikke det store det heller. Kanskje jeg bare skal droppe det noen dager og se hva det er, synes hun er litt liten for skive ennå. Er bare 5 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå