Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 det er så mange som sier at de ikke tror på noe.. klarer ikke helt å tro på det.. de må vel ha en eller annen formening om hvordan alt startet vel? og hva har de å tape på å tro på noe?? til slutt en liten vits som jeg leste i dag,synest den var morsom.. det var en svenske som satt for seg selv og tenkte litt.. så sier han: jeg lurer på om gud fader vet at jeg ikke tror på han.
Pysjen Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Jeg TROR det blir kaldere i morra. Jeg TROR jeg vil få flere barn. Jeg TROR jeg kommer til å gifte meg en gang. OSV.... Så jeg TROR mye greier. MEN jeg tror ikke på guder og høyere makter. Jeg har vel ikke noe å tape på "å tro", men jeg har heller ingenting å tape på å "ikke tro"
Gjest Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Hi ,hi ,hiiiiiiiiiiiiiii, den va go=)ganske treffende for å si det sånn;-)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Ja hi, hiiiiiiii. Hysterisk morsomt. Eller hva med denne? Det viktigste er å tro på noe, ikke HVA man tror på. Så det var en svenske som hadde valgt seg PIPPI, (som jo er verdens sterkeste), til "noe å tro på". Han prøvde å kontakte Henne.
Delirium Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Det er jo egentlig å tro når man ikke tror også... I alle fall slik jeg som agnostiker oppfatter det. jeg velger å tro at det ikke er noe riktig å tro. Det var som barn lett å tro i religiøs forstand, å være kristen var helt naturlig. Rett og slett fordi jeg hadde ikke hørt om noe annet. Det virket rett og rimelig at de menneskene som jeg er glad i og stoler mest på fortalte sannheten når de lærte meg om bibelen... Men jeg ble eldre og fant ut om alle de religionene som er der ute. Både eldre og større enn min barnetro, kristendommen. Så, hvorfor hadde jeg rett i min tro noe mer rett enn andre i sin? Hva gjorde min fakta? Trodde jeg mer eller var mer opplyst? Nei, på ingen måte...heller det motsatte. Jeg ser ikke bort ifra at det er noe å tro på, noe som er sant... men jeg kan ikke vite hva eller bekrefte noe av det. Det er jo essensen i å tro, å godta uten bevis. Men det gjelder for alle...det er som å velge et politisk parti. Hva passer deg best? Katolikkene eller buddhistene? Nei, det er bare røre alt sammen. Du sier at det ikke er noe å tape på å tro, vel i henhold til de fleste religioner taper du alt ved å tro på noe annet en den, som hver for seg proklamerer hvordan den er den eneste riktige vei i livet. Så satser du da alt på feil religion er man vel like langt som ikke å tro...ikke sant? Nei, jeg lar det heller være det det er. Gjør mitt beste for å være et ok menneske i hverdagen og gjøre mitt beste for å få ting til. Om Gud finnes er han vel stor noe til å sette pris på dét i alle fall ;P
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Jeg tror på Big Bang, evolusjon osv. Men vil likevel ikke si at jeg er sikker på at det ikke finnes noen "gud". Jeg tror f.eks. på overnaturlige ting, og synske og sånt:)
Cilipili Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Hva har de som ikke tror å tape på å tro? Greia er jo det at tro skal ikke være noe en velger, skal ikke være noe en tvinger seg til fordi en ikke har noe å tape. Det er noe som skjer en, tror jeg. Jeg vil gjerne ha noe å tro på, men finner ikke noe konkret som jeg klarer tro på. Men selvfølgelig har jeg en viss form for overbevisning som agnostiker. Har en følelse at noe finnes, men vet ikke hva selvfølgelig.
Cilipili Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 En ting til.. Jeg er utrolig lei av at jeg ikke bare kan få la være å tro. Hvorfor må folk overbevise hverandre om sin tro? Jehovas vitner på døren, mormonere på gata, Jesus-Fu**ing-Revolution! Hvis folk sier de ikke tror på noe og ikke vil, så la dem være i fred! Jeg går ikke bort til kristne på gata og tvinger på dem evolusjonen
OhMyGod!!! Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 enig med Cilipili. av den grunn skal vi ha navnefest for barnet, ikke kristelig dåp. la meg få lov å ikke tro på noe, jeg går ikke å prøver å prakke på andre evolusjonen jeg heller. og vi er slettes ikke dårlige mennesker selv om vi ikke tror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå