Gå til innhold

når slutte på p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge før man begynner å prøve på ordentlig er det lurt å slutte på p-pillene? jeg har gått på dem siden jeg var 16 år, og er nå 22.

går på merket diane som inneholder ganske mye hormoner...

jeg har så lyst å bli gravid, og regner med at vi begynner å prøve i april-mai ettersom jeg har en kjempeviktig fysisk krevende bacheloreksamen i juni.

noen tips til hvor lenge før jeg bør slutte å ta pillene?

takk for alle svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på P-piller før jeg fikk mine to barn. Jeg ble gravid ca 3 mnd etter at jeg sluttet med de. men det kan være forskjellig fra person til person.

Skrevet

Hei,hei:)

Mange får igjen eggeløsning og mensen kort tid etter p-pilleslutt,mens det regnes som normalt at det kan gå ett halvt år før det skjer. Og eggeløsning er du nødt for å ha for å kunne blir gravid,men ingen vet nøyaktig hvor lang tid akkurat du bruker før du får igjen den. Derfor må du neste finne ut selv når du vil slutte med p-pillene,det er også en mulighet å bruke annen ikke hormonell prevensjon frem til dere har lyst til å begynne å prøve. Har selv gått på p-piller fra jeg var 16-21,deriblant Diane,men jeg fikk mensen igjen 5 uker etter pille slutt.

Skrevet

Mange leger sier at det kan ta tid å bli gravid etter man slutter på p- piller. Men gode nyheter! det har vist seg å bare være en myte. Det tar i snitt ikke lengre tid for eks p pille brukere å bli gravide enn andre. Har i allefall vi lært på doktorskolen :) og har to venninner som begge sluttet på p pillen og som aldri fikk mensen, fordi de begge var blitt gravide på første forsøk :) Men klart det kan være vanskelig å planlegge eggløsning og slikt fordi du ikke kjenner din egen syklus før du det har gått en tid. Men som en annen foreslår her, du kan jo slutte på pillene og så bruke fex kondom i mellomtiden. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...