Gå til innhold

Bekymret anonym på krangle ber om råd

Anbefalte innlegg

Gjest Dick Laurent is dead
Skrevet

Kan noen legge dette ut på skravle??pliis NYTT 22:00 26.11.2007

Hvordan hadde dere reagert vist deres barn på snart4 hadde kommet hjem og sagt...jeg vil ha ny pappa for han tøyser me meg i senga.??

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville reagert på dette og tatt barnets ord alvorlig. Det er ikke ukjent at barn sier så mangt. Allikevel mener jeg at det er svært viktig å lytte og reagere når det er noe utenom det vanlige. Jeg ville spurt barnet videre ut om dette og hørt hvilke detaljer h*n har å komme med. Videre ville jeg rådført meg med evt. helsesøster. Ikke en morsom situasjon. Bedre å høre på barnet og sjekke opp en evt. misforståelse fremfor å begå et stort feilgrep ved å ikke lytte.

MVH

Skrevet

Man skal hvertfall ALDRI selv spørre barnet mer om noe sånt. Det må overlates til det som kan det. Barn kan ledes til å svare akkurat det du ønsker, selv om du prøver å ikke stille ledende spørsmål.

Skrevet

Tror jeg ville tatt kontakt m en organisasjon el noen andre "proffe"/psykologer el., for å høre hva slags framgangsmåte som er best. Er det ikke noe som heter "Støttesenteret for incest" el. Kan nok google fram noen som har ekspertise på området, og fått kvalifisert råd. Må jo ta barnet på alvor, samtidig er dette et minefelt på mange måter, best å trå varsomt. Håper det finnes en løsning for vedkommende!

Skrevet

hmm.. dette er vanskelig...

tøyse kan bety mye forskjellig i en 4årings øyne. skulle det bero på misforståelser kan mye skade skje unødig.

men samtidig er det viktig å ta barnet på alvor, selvfølgelig.

Når et barns oppførsel endrer seg, brått eller over tid, må man alltid spørre seg hvorfor. gjerne i samråd med andre voksne man stoler på.

fortell også barnet at du ser det har endret seg (dersom det har det) og at du lurer på hva grunnen kan være.

På den måte gir du barnet ditt et signal på at du ser det, at du bryr deg, og at du er villig til å høre på det barnet måtte Ønske å fortelle deg.

du finner kanskje noen flere nyttige tips og råd her:

www.noabuse.no/so/seksuelle_overgrep.rtf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...