anna_lou Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Sønnen min på 1,5 år har utslett i ansiktet; på begge skinnene, ikke så langt fra munnen. Det er ikke prikker, men mer lange røde merker, formet som en halvmåne. Dette har han hatt i ca. 2 uker nå. Det begynte egentlig for 4 uker siden, han fikk masse små røde prikker i ansiktet, og noen på armene og beina. Dette flyttet seg litt rundt, trodde først kanskje at det kunne være vannkopper, det ga seg etter ca. to uker og ble erstattet med de nåværende utslettene som altså ikke er prikker men mer merker, eller veldig tettsittende prikker. Han har ikke dette andre steder enn kroppen. Synes det er merkelig at det ikke går bort, og jeg lurer på hva dette skyldes.....jeg kommer virkelig ikke på hva det kan være. Forrige uke var han i tillegg litt syk, han hadde feber og var slapp og trøtt, men det kan skyldes de to tennene han fikk omtrent på samme tid. Noen som vet hva disse måneformede utslettene i ansiktet kan være? Det minne rmeg nesten litt om eksem....
Gjest Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Brannkopper? Jeg hadde det og det var bare som utslett i ansiktet.. Klør d?
anna_lou Skrevet 26. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2007 Takk for svar! Jeg vet ikke om det klør, har ikke sett han klø på det, men han har sovet urolig de siste 2 ukene, våkner mye, og hyyyyler og nekter å sovne igjen, det ender med at jeg må legge meg sammen med han så han får roet seg.....
Gjest Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Burde kanskje kontakte legen og få noe krem å smøre på.. Husker ikke hva kremen jeg fikk het,men den var på resept. Lykke til med å finne ut av det:)
anna_lou Skrevet 26. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2007 Jo takk. Har 2 uker ventetid hos fastlegen min hvis det ikke er akutt...så det er litt kjipt, alternativet blir å sitte på legevakten en halv dag, noe som er dyrebar tid når man har 5 eksamener på to uker, men må man så må man...
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Tviler veldig sterkt på det er brennkopper... snuppa mi har det nå, og det startet som en liten nupp, men utvilker seg og blir et sår på en måte, ser ut som brannsår nesten.... så hun ahr begynt på antibiotika nå. men ta en tur til legen du, så finner de sikkert ut hva det er!
Gjest Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Kan du ikke ringe helsestasjonen og spørre om HS kan se på det? Helsestasjonen har en lege knytet til seg, kanskje h*n kan se på det?
anna_lou Skrevet 26. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. november 2007 Ok, i såfall er vel det smittsomt? Han har vært i barnehagen hele tiden, har ikke tenkt på at det an være smittsomt. Ingen har sagt noe i bhg, men jeg bør vel kanskje finne ut av det i morgen. Takk for svar
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Brennkopper er veldig smittsomt ja. De hadde nok sett det i bhg også om det var det tror jeg, da hadde han nok blitt sendt hjem asap!!! ;o)
Gjest Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Brennkopper er smittsomt, ja. Jeg ville tippet et eksem av noe slag, jeg. Legen eller helsestasjonen kan helt sikkert hjelpe deg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå