~sjiraff~ Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Skal ikke tilbake på hormoner etter denne graviditeten. Spiral er overhodet ikke aktuelt, får noia bare ved tanken.¨ Kondom kommer til å resultere i null sex, bare pes.. hehe.. Jeg ville i utgangspunktet ha tre barn, samboer vil bare ha to. Jeg fleiper med han og sier at hvis han bare vil ha to barn så får han ta ansvar for prevansjon (les: sterilisering), jeg kommer ikke til å begynne på hormoner, og kommer heller ikke til å legge meg ned å gråte ved et eventuelt arbeidsuhell om han ikke tar ansvar. Nå har han da gått fra å være fast bestemt på å kun få to barn til å skulle fylle hele huset med unger... Vi har jo tross alt fem soverom i det nye huset.. hehe.. snakk om kappeangst på den fyren. Skjønner han godt da, ikke lett å ta en slik avgjørelse heller. Men seriøst hva bruker dere? Eneste som kan være aktuelt er vel da ladycomp (er det det det heter?) Hvordan funker det egentlig?
Mille** Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Etter 10 år tok mannen min endelig over ansvaret for prevansjonene, klipp, klipp! ;o)
meg & to små vampyrer Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Kondom. Etter 1 (maks 2) barn til skal min mann sterilisere seg:)
mor til 2 gutter Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 jeg var ho legen i dag og tok ut hormonspiralen et år før tiden.. er møkka lei av urein hud og at jeg ikke klarer å gå ned i vekt uansett hvor masse jeg trener og spiser sundt!! vi har snakket litt om at mannen min kankje skal sterilisere seg,siden vi er 100% sikker på at vi ikke vil ha flere barn..men vet ikke om han kommer til å gjøre det. det er vel som du skriver,ikke en lett avgjørelse! så her i huset blir det nok kondom en stund fremover,selv om ingen av oss er fornøyd med det. er jo ganske turn off!!!
r r r Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Pessar. Men nå bare mens vi venter på sterilisering!
Gjest Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Jeg kan ikke bruke p-piller, og nekter rett og slett spiral! Bruker derfor kondom akkurat nå, men det funker utrolig dårlig *blæh* Har skikkelig lyst på ladycomp, men så får jeg kalde føtter hver gang jeg sitter å skal til å bestille det. Er jo utrolig masse penger å bruke hvis det ikke funker sånn somd et skal :-S
meg & to små vampyrer Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Ja, sånn er dte her også. Tåler ikke hormonene i piller, spiral osv + kan ikke bruke kobberspiral pga kraftige blødninger. Ladycomp har vi også tenkt på, men det e rmye penger + om man ikke har regelmessig syklus får man ikke mange sikre dager. Og på de usikre må man bruke kondom uansett.
stripete ullsokk Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Sitter her og prøver og sette meg inn i en ladycomp..........Dritt ting! Hehe blir sikkert bedre når jeg ikke er så trøtt å sur:D
Tommage♀♂ Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Her bruker vi svingen. Den er brukt 3 eller 4 ganger på 8 mnd... Så egentl,ig er vel svaret at vi er ganske avholds for tiden! Har en pakke cerazette liggende, men kvier meg sånn for å begynne!
*bolla pinnsvin* Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Jeg må bare slå et slag for kobberspiral, selv om du får helt noia. Har ikke hatt noe problemer med den og er veldig fornøyd. Trådene er klippet kort, så sambo ikke kjenner noe når vi har sex og jeg føler at det er greit å bruke tampong. Har heller ikke fått mer blødninger ved mensen. Alt i alt merker jeg ingenting til den
Sylteflesk Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 Bruker kondom nå, men har vært veldig fornøyd med kobberspiral før. Hvorfor får du noia ved tanken på spiral, da? Er jo det enkleste og greieste som finnes, med mindre du er veldig plaget under menstruasjonen i utgangspunktet. Kondom er da ikke såå pes, bare man venner seg til det. Ikke like spontant og romantisk, men det går fint for en periode altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå