Gå til innhold

Tvillinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange som spør om ikke vi skal ha tvillinger fordi jeg er ganske stor i forhold til hvor langt jeg er på vei....tenker at jeg har en følelse av at det kan være det men også et lite ønske om det....var på gynekologisk undersøkelse i uke 9 og lurte på om han da kunne se om det ble tvillinger el ikke?Skal på første ul i morgen da men har forhåpninger lissom og det vil jeg ikke ha,for vet jeg blir litt skuffet....har også vært hos jordmor og hørt hjertelyd bare og det var jo bare en men er det mulig om det ene barnet ligger bak morkaken osv..de sier jo også at man ikke alltid finner hjertelyden så lurer på om det lan være 2 forde om vi bare hørte en?Litt teite spørsmål men lurer bare.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også er kjempestor i forhold til hvor langt jeg har kommet. Var også det med nr 1. Men fikk bare 1 da, og venter sikkert bare 1 nå også:-) Noen er bare slik. Men jeg hører det stadig, og tenker endel på at det kan være tvillinger. Men men, er nok bare slik som sist. Lykke til ihvertfall!

Skrevet

Hvor langt er du på vei da?

Man skal et stykke ut i svangerskapet før en tvillingmage blir mye større enn en vanlig gravid-mage.

Skjønner at det virker veldig spennende med tvillinger, har tenkt på det selv, men et tvillingsvangerskap er faktisk ikke noe å ønske seg.

Jeg har to ganger vært gravid med tvillinger og mistet den ene tidlig i svangerskapet.

Det er med god grunn man nå som regel kun får satt inn ett egg ved prøverørbehandling, de ønsker å redusere antall tvillingsvangerskap fordi det er mer komplikasjoner i forb. med tvillinger.

Håper ikke jeg støter noen tvillinggravide som leser dette :)

Lykke til med UL, det blir sikkert en flott opplevelse uansett!

Skrevet

Jeg lurer på det samme - skal på ul på mandag. Egentlig ser jeg fordeler både med en og to, så jeg håper jeg klarer å ikke bli skuffet uansett hvor mange det er der inne.

Fortell hvordan det har gått med deg i dag, da :-)

Skrevet

Jeg skal ha tvillinger og jeg kan love at det vises på magen. Gå inn i uke 2o imårra og magen er enorm iforhold til sist!!! Men det merkes på andre måter enn str. Jeg var så kvalm og syk rundt uke 6 at jeg fant ut at jeg måtte dra til legen for å få sm. Hun tok ul og da så hun to. Og jeg lå i en mnd etter det, kvalm og svimmel. Det er jeg ikke lenger, men blir fort sliten og sove mye.

Skrevet

Jeg sitter med akkurat samme tanken (det er tvillinger i familien til samboeren) og spurte jordmor ang hjertelyd. Hun sa at det var vanskelig å finne det ut med hjertelyden og at jeg nok måtte vente til ultralyden. Jeg skal ikke dit før om tre uker....

Men er det ikke sånn at hvis det går i familien, så er det jentene som fører det videre??

Skrevet

Jeg venter tvillinger. Fant det ut på ordinær UL da jeg var litt over 18 uker. Har ikke hatt noen spesielle plager i svangerskapet, men magen min var ganske stor i forhold til andre med samme termin.. Merket det spesielt fra uke 16-17 og utover. Fikk ofte høre "sikker på at du ikke er lenger på vei...?". Hørte hjertelyden hos legen da jeg var 15+5, og da hørte vi bare ett hjertet. Men på UL 3 uker senere så vi to friske gutter :)

Både jeg og sambo har tvillinger i familien, men det er ganske langt ut i slekta, da.

Håper det går bra på UL :) Lykke til. Hold oss oppdatert om hvordan det gikk, da.

Skrevet

Min samboer er også tvilling så jeg stillte de samme spørsmålet til legen min.

Om hvem som førte det videre hvid det var arvelig...

Han mente isåfall det var kvinnen i de tilfeller det var snakk om fler eggete tvillinger men ellers så var det ikke arvelig.

Så eneegette tvillinger var vist ikke arvelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...