Gå til innhold

Noen som har opplevd bittelitt blod etter sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 13.

Så nettopp en liten brun flekk i trusen, ikke mye og så ikke ut som blod en gang. Hadde sex i natt for første gang siden jeg ble gravid, så jeg tenker at dette kanskje er pga det, siden det var brunt? Det begynner jo snart å bli et døgn siden.

Huff, blir så nervøs, hadde en MA i uke 12 som begynte med litt spotting, men den gangen hadde jeg jo mistet symptomene for lengst og fosteret hadde vært dødt i mange uker.

Nå føler jeg meg absolutt gravid og har egentlig ingen dårlig følelse, men synes jo ikke dette er noe gøy. Hadde blødninger tidlig i svangerskapet som heldigvis gikk bra.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, håper vel egentlig at så mange som mulig skal si at de har opplevd det samme :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd det selv, men vet at det er helt normalt. Man er litt mer lettblødende under svangerskapet. Ikke farlig i det hele tatt :)

Skrevet

Dette trenger ikke¨å være farlig, men er du usikker/redd, ta kontakt med lege eller jordmor for en sjekk;)

Det som mest sannsynlig har skjedd, er at slimhinnen har reagert på friksjon, og et blodkar har sprukket. Helt ufarlig:)

Skjedde noen ganger med meg i første svangerskap:)

Skrevet

Takk for at dere svarte meg :)

Jeg ringte nettopp til føden og fikk snakke med en gynekolog, og hun sa at etter det jeg beskriver så kan hun nesten si sikkert at dette var en liten blødning etter samleie. Hun sa jeg skulle slå meg helt til ro, og heller ta kontakt hvis det skulle blø mer. Men jeg tror ikke det kommer mer, jeg fikk ingenting på papiret nå i sted, det var kun den lysebrune flekken i undertøyet. Beklager detaljene :)

Det er kjempeflott å kunne spørre om sånne ting her inne, og en lettelse å lese beroligende svar fra dere andre som har opplevd det samme!

Huff, jeg som er tredjegangsfødende burde ikke være så nervøs, men jeg må bare si at dette svangerskapet så langt har vært utrolig annerledes enn de to andre. Har hørt at nummer 3 ofte er en "joker", og at både svangerskap og fødsel ofte er veldig forskjellig fra de to første. Dette stemmer for meg så langt :)

Skrevet

Huff det er slitsomt med de blødningene. Men jeg har opplevd det selv både i dette svangerskapet og forrige. Tror jeg har lest at blodkarene er litt mer "sprengt" enn vanlig og da skjer det lett at man kan blø litt etter sex.

I forrige sv.skap blødde jeg faktisk litt i nesten en hel uke før det ga seg. Da fikk jeg komme på ul da. (var ca 6 mnd på vei).

Dette går nok så bra, lykke til :)

Skrevet

Man kan få blødninger når man har sex, dette er fordi veggene inne i skjeden blir sprøere og gjør at sprekker lettere oppstår, og d e samlet mer blod der når man er gravid. du kan nok ta d helt med ro, d er visst normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...