Gå til innhold

Når må jeg fortelle det til arb.giver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp testet positivt, er så utrolig glad:)) er 4 uker på vei..Jobber som sykepleier og er ikke lett å holde d skjult. Feks bør gravide ha munnbind på når de blander div medisiner.. Mine kollegaer vil da få mistanke ganske raskt, har ikke lyst å avsløre graviditeten ennå.. kvier meg litt til å fortelle d til arb.giver da jeg tror han ikke kommer til å bli særlig happy.. men for meg er det en stoor lykke;) så lurer litt på når jeg bør fortelle d.. hilsen en som lurer fælt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du MÅ ikke fortelle det før 3 uker før du går ut i permisjon..

Skrevet

jeg har heller ikke fortalt det.. er ca 9 uker... jeg tenkte jeg skulle vente til ca 12 uker...

Skrevet

Jeg har nettopp sjekket, og det er visst 12 uker før du skal ut i permisjon som er regelen for hva som er "siste frist". Så du har god tid hvis du ønsker å vente litt. Men det kan jo også være praktisk at arbeidsgiver vet om det hvis du trenger spesiell tilrettelegging i jobben din. Men arbeidsgiver har strengt tatt ikke noe med å bli happy eller ikke. Det er lov å bli gravid og få barn!:)

Skrevet

12 uker er om du skal være borte mer enn ett år. Skal du ha permisjon mer enn 12 uker menmindre enn ett år er det bare 4 ukers frist. En fødselspermisjon varer jo under ett år, så da er det fire uker osm gjelder.

Men neppe lett å skjule det så lenge :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...