Gå til innhold

Endelig skal vi på mekling!

Anbefalte innlegg

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Har hatt mange avtaler siden september, men har måttet avlyse samtlige pga bl.a. at jeg måtte på sykehuset og at vi begge var syke samtidig. Men i morra har vi altså time igjen, og da er vi forhåpentligvis friske!:P Vi har jo samværsavtalen klar, men vi skal jo høre hva FVK synes om å ha ett barn hver de første månedene av Iris sitt liv. For oss har det jo gått greit hittil mtp samvær, og Telma ser ut til å bry seg om Iris, så antar at vi ikke blir møtt med stor skepsis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så flott:) sambo ville gjerne snakke med deg forresten:)

han syntes det var kjempe greit å få prate med noen som hadde opplevd det samme som han:)

Skrevet

oi greier ikke å slutte med å skrive sambo jeg...

Skrevet

Hvordan har dere tenkt å gjøre det etter hvert?

Skrevet

Jeg greier ikke skrive eks, så holder meg til barnefar...jeg knakk forresten sammen da barnefar kalte meg eksen sin for første gang,- fy som det skar i hjertet!:-/

Har adda ham på msn, så kan prate med ham en gang vi begge er logga på!

Skrevet

Vet ikke helt!:-/

Kommer litt an på hvor lenge det tar for meg å bli frisk, og hva slags jobb barnefar får. Men da tenker jeg at det blir slik at begge barna følger hverandre...at de ikke er splitta sånn som nå. Vi skal jo ha dem 50/50, men det er jo ikke anbefalt når de er så små...så en av oss må nok ha hovedomsorgen i 2-3 år før det blir lik deling. Passer kanskje at barnefar får den, for jeg skal studere og dermed ledig en del på dagtid, og da kan jeg være med barna, mens da får han kveldene. Og siden han da sikkert skal opp til et fast tidspunkt hver dag blir det mer rutiner ang. morgenstell og barnehagelevering. Men det blir kanskje slik at vi får like mye tid med barna mens de er våkne selv om de sover mest hos den ene foreldren.

Skrevet

Det høres veldig lurt ut at han får hovedomsorgen så lenge du kansje trenger behandling og sånn og så kan dere jo se på det etter hvert som jetnene blir større og du blir frisk og sånn. Det er iallfall stort av deg å vurdere det ut fra det som er best for barna deres og ikke bare at du vil ha dem mest sånn som mange gjør!

Skrevet

Så bra dere endelig får det, synes det var en bra løsning på samværet senere.

Du får fortell hvordan det gikk.

Skrevet

Det gikk strålende!

Hun vi snakka med ramsa opp det vi måtte tenke på, og jeg hadde jo fått med meg alt...vi kom fram til at jeg ikke hadde fått med meg det som skjer hvis en av foreldrene kommer i fengsel!:P Og så har jeg jo ikke noe punkt om hva som skjer ang. nye partnere, men det punktet bare greier ikke jeg skrive noe om. Dessuten skal vi jo forandre på samværsavtalene hyppig det kommende året for å møte jentenes behov. Hun syntes det var helt greit at de var på en måte splitta nå, og at det var nok det beste for Telma. Men at dette var ikke noen permanent løsning, noe jo som aldri var planen...så da fikk bare vi lage en ny avtale til våren. Jeg og barnefar krangler jo ikke noe som helst ang. barna, så det skal vi nok greie.

Skrevet

Må jo tenke på barnas beste! Og har barna mine det bra, så har jeg det bra!:-) Barnefar kunne sikkert ha ordna det slik at han fikk Iris allerede nå (pga min sykdomshistorie), men han vil at hun skal ammes, og da må hun være hos meg.

Som jeg skreiv til ham på farsdagen: "Jeg elsker dem selvsagt også, og vil også ha dem mest mulig, men jeg har ingen motforestillinger til at du har dem halvparten av tida eller mer. For siden du er en såpass fantastisk far så vet jeg at barna mine har det supert når de er hos deg, og hvorfor skal jeg ikke unne dem det?"

Skrevet

Er det ikke litt problematisk at du og barnefar skal omgås så mye viss han er grunnen til at du får angst og depresjoner ofte? For viss han skal ha dem fast og du skal se dem på dagtid og sånn må dere jo nødvendigvis møtes ganske mye vel?

Skrevet

Du er heldig som har så godt forhold med barnefar...Jeg skulle ønske jeg kunne ha det sånn, det ville vært værfall det beste for barnet..

:)

Skrevet

På en måte hadde det vært kjempebra om jeg kunne la ham forsvinne ut av livet mitt, men siden vi har barn sammen, så går jo ikke det. Jeg MÅ kunne lære meg å takle å være rundt ham, og det holder jeg på å jobbe med nå...det går jo mye bedre med oss nå enn før, så det funker!:-)

Skrevet

Ja samarbeide er dere jo nødt til men viss det er vanskelig å være sammen med hverandre går det vel ann å ikke være det så mye. Barna kan jo se begge to likevel uten at dere er sammen om det. Må være vanskelig å komme over den sorgen samlivsbrudd er viss man skal omgås så mye.

Skrevet

Er ikke vanskelig å være samme rom som ham...vi funker skikkelig bra som venner!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...