Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Har barnehagen lov til å be naboer/andre foreldre om å "holde øyene åpne" i forhold til andre foreldre? Dvs med andre ord altså følge med hva som skjer, og hvordan de fungerer som foreldre? Jeg vil jo ha det til at dette er brudd på taushetsplikten? Hva kan jeg eventuelt gjøre, og hvor kan jeg hendvende meg? På forhånd tusen takk for svar.-
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Jasså.. er du redd for at noen skal avsløre at du er en dårlig mor? Er jo sånn det har blitt her i lille Gestapo-Norge de siste årene... Eneste forskjellen er at Adolf er byttet ut med Jens:-)
propp Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Kommer an på....Har de sendt med deg kikkert og løsskjegg?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Nei. Jeg er i konflikt med en tidligere nabo, og vi har barna i samme barnehage. Etter å ha konfrontert henne med diverse sladder hun har fart med, fortalte hun meg at det er ikke hun, men barnehagen som har bedt henne om å holde øye med oss. Nå skal det sies at vi har oppfattet denne barnehagen som relativt uproffesjonell, men dette er overhodet ikke akseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Ingen som vet noe? Kan da vel umulig være lov!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Nei,vetdu det tror jeg faktisk ikke. For jeg sa til henne at jeg regner med du kan stå for det du sier. For dette må barnehagen stå til rette for. Ja det får du ta med dem, sa hun. Jeg har forsøkt å søke på nettet. Mener jo at barnehagen har taushetsplikt i forhold til andre foreldre? Jeg kjenner at jeg koker,så forbanna er jeg. Og delvis fordi jeg tok solarium idag.hehe
Gjest Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Jeg stemmer det samme som lille propp (iallefall i denne anledningen) Og hvis du er så lite oppegående at du ikke selv skjønner at, nei, det er ikke lov, så kanskje det er like greit at de holder et vaktsomt øye med deg?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Nei fy tillab, den var stygg. Jeg vet at barnehagen har taushetsplikt, men jeg sjekker såklart ut i hvilken grad, før jeg går til verks med å anmelde barnehagen. Det gjelder dessuten ikke meg. Jeg var ærlig med barnehagen, om at min samboer har en rusfortid. Det begynner å bli en god del år siden, men jeg tenkte at siden vi bor på et så lite sted, var det greit å få eventuelle misforståelser ut av verden, før de kanskje begynte. Der tok jeg vel feil da.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Nei dette er over hode ikke lov!!! Kraftig brudd på taushetsplikt og et fullstendig overtramp. barnehagen kan ikke be noen av de andre foreldrene om dette!! uansett hva slags liv man har levd eller hvilken situasjon man er i nå. barnehagen skal først ta kontakt med dere som foreldre om de er bekymret. og så legge inn bekymringsmelding til barnevernet. såfremt det ikke er snakk om grov omsorgssvikt. jeg vil anbefale deg å ta kontakt med noen i oppvekstetaten i din kommune snarest. evt fastlege/helsesøster. dette må stanses. Lykke til
Gjest ->>- Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Nei, det har ikke barnehagen lov til. Alt etter hvor sur du er er alternativene: Advokat, kommunen, barnehagestyrer.
RundLurt? Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 Det er brudd på taushetsplikten ja, du bør gi beskjed til barnehageansvarlig i kommunen din, hvem det er finner du på kommunens hjemmeside.
RundLurt? Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 §13 i forvaltningsloven finner du loven om taushetsplikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå