kua kalva,drektig igjen Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 sliter med å holde elgen på yttersiden av gjerdet å hestene på innsiden. elgen hopper inn å spiser rundballer å koser seg med vann å saltstein:p men hestene er vettskremte å river ned gjerde å står på yttersiden. all hjelp mottas med takk:p
Zitro Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 På stallen våres så gikk det så langt at viltnemda måtte komme og skyte elgen som plaga hestene... elgen ble mere tam enn vill pga det var jo lett å finne mat der og da ville den ikke dra sin vei igjen... Eventuelt kan du forsøke å sette ut saltstein i skogen og se om den holder seg der da. Elgene er gla i saltstein akkurat som hesta er... Ellers blir løsninga høyere og tettere gjerder til innhegning...
kua kalva,drektig igjen Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2007 er vanskelig å sette opp mere gjerde nå,tela er kommet. mannen min skal i morgen å kjøpe saltstein,men tror ikke det er den de tiltrekkes av,men rundballene( hestene er på utegang så de har maten sin ute) det er 2 ungdyr som ikke finnes redd hverken meg eller bikkja å er meget nysgjerrig på oss(føler meg ikke trygg med 2 elg luskende etter) hehe
Zitro Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Selv om det er trist så anbefaller jeg da viltnemda... vi hadde nemlig også ungdyr hos oss, og det var hovedgrunnen til at dem ville komme og avlive det. Noe dem også gjorde. Ungdyr vender ikke like fort tilbake til skogen. Dem liker det lettvindt og det har dem det på utegangen. Og tamme elger er ikke bra, dem blir stoooooooore og sterke som voksne, og jeg synes dem er ganske uberegnlige også....
kua kalva,drektig igjen Skrevet 26. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2007 ja tenkte på å ringe de. men skal først prøve med skremmeskudd for å få de vekk, å legge saltstein på det borteste jordet, å knyte plast på strømgjerdet siden hestene ikke rører gjerde med mindre elgen er innefor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå