Gå til innhold

11 dagers korrigert termin etter UL i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde regnet meg fram til 6+4 jeg da, men UL sier at jeg er ca 5 uker (!) Det var snodig og da har spiren brukt lang tid paa feste seg og bli befruktet for den saks skyld. Saa da er jeg paa 30 juli, men det er jo UL som viser best. Rart aa tusle "tilbake" til 5 uker eller tidlig uke 6, naar jeg mentalt naa var kommet til uke 7. Akk ja, ny UL om 14 dager, da faar jeg se om det har utviklet seg videre. Blir spennende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei Femina=)

Jeg opplevde det samme som deg, jeg=) Hadde regnet meg fram til å være 7+1, men ble satt 1 uke tilbake etter innvendig UL. Følte litt at jeg gikk to steg fram og ett tilbake, men men.. slik er det bare! som jeg sa til samboeren min, så er det jo mange som stilles tilbake ved ordinær UL i uke 16--->, så forskjellen er jo egentlig bare at det skjedde med oss nå..

Litt dumt, for en vil jo så gjerne over de 12 " magiske" ukene raskest mulig.. Jeg er idag 8+5, så dagene går unna.. selv om jeg føler at jeg var 7 uker på vei i 2 uker da.. heeh..

Håper alt er i orden på neste UL også =)

Skrevet

Saa det er ikke bare meg, det er litt betryggende aa hoere faktisk. Og jeg tror kanskje han bommer litt med hele 11 dager, men det kan jeg jo egentlig ikke mene saa mye om. Klamrer meg litt til det han sa om at mange ikke fester seg akkurat naar man tror.

Det har stukket i magen i kveld og jeg er supertroett, saa foeler meg like gravid. Testen jeg tok var jo ogsaa supersterk, saa jeg er optimist.

For meg var det aa komme til uke 6+0 ogsaa en milepael, men der har jeg lurt meg selv godt gitt...

Lykke til videre du ogsaa, 8+5 er godt avgaarde da.

Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor dere har vært på UL så tidlig? Trodde man ikke skulle dit før i uke 16? Er nå i uke 5, så d føles jo som en evighet til... :)

Skrevet

Hei!!! Jeg fikk også en senere termin ved tidlig UL. 10 dager tilbake, men det var noe jeg regnet med nesten, fordi jeg før har hatt en laang syklus og ikke visst når jeg hadde EL. Jeg tok derfor tidlig UL for å finne ut hvor langt jeg var og å se om det var bra med fosteret og hvor mange det er. Har bare hatt en mens etter forrige fødsel. Det er noen som velger å ta tidlig UL fra egen lommebok av disse grunnene. Og de som legen din tror kan ha fler fostere eller de tror det kan være noe annet feil, kan få tidlig UL av staten. Men vanligvis er det ikke før i uke 17-19 staten tar regningen.

Skrevet

Hei AK=)

Klart du kan spørre hvorfor jeg har vært på tidlig UL=) Jeg fikk time tidlig, da jeg var plager med blødninger i flere dager. Så, som førstegangsgravid var jeg jo nervøs, selv om jeg " visste" at dette var " normalt". Fikk time hos privatpraktiserende gyn, betalte egenandel.

Var der to ganger, med 6 dagers mellomrom. Dette var for å se om embryoet hadde vokst=) Det hadde det heldigvis=)

Skrevet

Hei igjen, Femina=)

Nei, det er nok ikke bare deg. Er ikke overbevist om at tilbakestillingen stemmer helt, men men.. de vet vel hva de snakker om, disse spesialistene.. heeh=) får vel mer eksakt termindato ved ordinær UL=) Egentlig greit å bli stilt tilbake, for da " spøker" det ikke så mht eksamenene mine til våren.. hehe=) Jaja.. tar alt som det kommer likevel=)

Jeg har også den stikkingen i magen. Tar det som et godt tegn=) Ja, ikke minst det at vi er trøtte konstant, er jo et godt tegn=) Vet ikke om du fikk beskjed, men da jeg kom på andre UL, så gyn at sjansen for at dette hadde gått bra var 85%. Hadde han bare sagt det ved første UL, så hadde kanskje sambo min og jeg vært litt mer rolige. Iallefall sambo, som var fra seg av bekymringer.. men men.. tenkte du skulle vite det. Ikke for å gi falske forhåpninger, men fordi du da vet hva jeg fikk beskjed om =)

Skrev jeg at 6 uker var milepæl? Mente 12 uker=) Det går sakte men sikkert framover med oss begge. Akkurat slik det skal være, vil jeg tro ;)

Skrevet

Fikk en sånn beskjed jeg også da jeg skulle ha mitt andre barn.

Mensterminen min var 20. okt. Ble sendt hjem fra ultralyd pa at de ikke fikk et ble et utrolig langt svangerskap!!!!

Fødte 6 .nov og jenta så ut som hun hadde vært der inne lenger enn termin.

Jeg selv fikk ikke dette til å stemme siden clear blue testen hadde da vist positivt resultat før graviditet hvis ultralydterminen stemte.

Skal ha nr 3 nå....veldig spent på ul termin.

Skrevet

Oiii, her hadde det forsvunnet en del tekst.

Ny termin var 7 .nov.

Hvordan får dere satt termin så tidlig? Jeg ble hjemsendt pga at lårbenet måtte være en viss lengde for å finne termin.

Skrevet

Hei Jenter!

Vi må ikke gleme at ul termin fastsettes etter størrelse på foster.

Jeg har 3 barn. Har fått små barn. Ul termin har alltid vært 1-2 uker senere en mens termin. Har født 2-3 uker før ul termin. Så jeg pleier å gå ut ifra mensterminen min jeg :)

Skrevet

Jeg har faatt besked om aa komme til UL fordi jeg har hatt noen veldig tidlige svangerskap som blir avsluttet foer uke 5 er omme. Har et barn ogsaa, og med henne hadde jeg ogsaa en solid bloedning i uke 5, fikk UL uke 5 og 7, og alt var i orden begge ganger. Naa trodde jeg at jeg var 6 uker og noe, og saa blir jeg satt tilbake til uke 5. Det er jo orden det, heller det enn at ikke alt er greit, men som dere forstaar saa er ikke akkurat uke 5 min favoirttuke da.... =o) Saa jeg vil helst avgaarde til uke 7 og 8 jeg da.

Men naa er jeg ikke i Norge, og her jeg bor saa er det ikke noe opplegg for gravide paa samme maaten, saa jeg organiserer og betaler for alt seg. Bor i Asia, og her er man ikke paa sykehus foer man foeder, og hvis man har penger kan man ha en slags svangerskapsplan. Men mange tar en time tidlig i svangerskapet og en mot slutten likevel, heldigvis, verden gaar framover. Men saa faar de alt fra 5 til 15 barn ogsaa her da, og har nok hatt mange flere svangerskap en det foer de faar sine 1x barn. Vi har det godt i Norge, det er helt sikkert.

Jeg gaar paa et privat sykehus og gjoer alt der, og forholdene mine er vel tilnaermet norske tror jeg.

Saa jeg faar vente til 10 desember, og tusle tilbake til sykehuset, har litt sansen jeg da, for aa ikke komme saa raskt, fordi man mer garantert ser noe om 13 dager enn om en uke.

Men alt indikerer at jeg er gravid, baade testen i gaar og alle symptomene, saa er ikke bekymret, bare spent....

Lykke til alle, husk at det for de fleste gaar fint!! Det er bare noen av oss som faar gjennomgaa litt, men jeg har barn og er superglad for det. Dessuten har mine mistet vaert av slaget som bare gir "4-7 dager forsinket mens" og dersom jeg ikke kjente at jeg blir gravid, som jeg faktisk gjoer, saa hadde jeg ikke visst om disse, og bare trodd jeg hadde kraftige menstruasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...