Gå til innhold

Sykemelding eller ikke...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 14 med nr. 2. Med nr. 1 var jeg så å si frisk hele svangerskapet. Hadde litt migrene. Denne gangen har jeg vært ganske dårlig. Kvalm først og nå plaget med mye vondt i hodet og nakken. Føler jeg tygger paracet som drops...Er ikke den som er borte fra jobb med det første, men nå har jeg begynnt å tenke på sykemelding. På torsdag er jeg pålagt å jobbe fra 7-19. Forklarte at jeg har problemer og at jeg helst hadde ønsket å slippe de siste 3 timene. Evt. kan jeg starte 3 timer senere. Da svarte sjefen min at han ikke forstod problemet! Det kom noen inn akkurat da jeg skulle argumentere, så det ble til at jeg bare gikk. Skal på kontroll i morgen og vurderer sterk å argumentere for sykemelding. Trenger deres synspunkter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal ta deg en tur til legen din og be om feks 50% sykemelding i en periode, så du får "hentet deg inn". For de fleste stabiliserer formen seg i andre trimester, så kanskje du er mindre sliten om en liten stund.

Bedre å sykemelde seg litt en periode enn å presse seg helt til du møter veggen.

 

Jeg ville forresten ha snakket med sjefen. Han tenker nok at så lenge du er i 100% stilling er det ingen grunn til tilgodese deg. I så fall trenger han at noen (på en åpen og vennlig måte) sier ifra at svangerskap oftest gjør kvinnen mer sliten, og at dette ikke er rett tid å presse seg ekstra i yrkeslivet på. Jo bedre du har det på arbeidsplassen i graviditeten, jo lengre holder du ut i jobb.

Skrevet

Du må ta godt vare på deg selv og spiren din du....., husk at det er ingen som takker deg:-)

Selv har jeg jobbet ut med begge barna mine, men stresset utrolig mye når jeg var gravid med nr 1. Han ble født for tidlig ( er helt frisk altså, men hadde litt startvansker). Jeg er ganske overbevist om at han kom for tidlig fordi jeg stresset sånn. Med nr 2 jobbet jeg, men var fast bestemt på å ta hensyn til meg og mitt. Likevel jobbet jeg det jeg skulle, men uten å stresse sånn....., han er født akkurat når han skulle, og jeg hadde et flott svangerskap.

Mitt råd er derfor å trappe ned, og ikke ta til deg det sjefen din sier....han har vel kanskje ikke vært gravid før;-)

 

Lykke til...........

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...