♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg er nå i uke 14 med nr. 2. Med nr. 1 var jeg så å si frisk hele svangerskapet. Hadde litt migrene. Denne gangen har jeg vært ganske dårlig. Kvalm først og nå plaget med mye vondt i hodet og nakken. Føler jeg tygger paracet som drops...Er ikke den som er borte fra jobb med det første, men nå har jeg begynnt å tenke på sykemelding. På torsdag er jeg pålagt å jobbe fra 7-19. Forklarte at jeg har problemer og at jeg helst hadde ønsket å slippe de siste 3 timene. Evt. kan jeg starte 3 timer senere. Da svarte sjefen min at han ikke forstod problemet! Det kom noen inn akkurat da jeg skulle argumentere, så det ble til at jeg bare gikk. Skal på kontroll i morgen og vurderer sterk å argumentere for sykemelding. Trenger deres synspunkter...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Hørtes ikke ut som en bra sjef, men det er en annen ting.... Synes det er helt feil at du skal gå å spise paracet som drops nå når du er gravid! Husk, terskelen for å sykemelde seg skal være lavere nå når du er gravid! Du har ikke bare deg selv å ta hensyn til! Les denne artikkelen, så kanskje du ser litt annerledes på saken! http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=18687 Lykke til!
Håperpåønskebaby Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Synes faktisk at du skal ta opp denne hendelsen med legen din, og eventuelt be om 50% sykemelding...
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 26. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2007 Ja, jeg lurer på å ta det opp med lege i morgen. Skal til kontroll på sykehuset i morgen, ikke til fastlege. De kan vel sikkert skrive ut sykemelding der også...Da jeg ba om sykemelding 5 uker før jeg skulle ut i permisjon forrige gang, sa fastlegen min: Graviditet er ingen sykdom, men du får vel få sykemelding...Tror jeg må skifte fastlege også!
Håperpåønskebaby Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Man kan skifte 2 ganger per år, så dersom du skifter før 1. desember, så har du fortsatt 2 skifter neste år... Gjelder fra den første i måneden etter, dvs skifter du nå, gjelder det fra 1. desember
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Bra innlegg asså Trulte!!!! Anbefaler dere å lese den!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå