enik<3M06&L08<3 Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 jeg er gravid i ca 9 uke nå.... forrige helg begynnte jeg med litt brun utflod, og på tirsdag kom det en del rent blod... ble jo sevfølgelig redd, og ringte legevakta, de sa jeg skulle se ann til imorgen.. så jeg gikk og la meg, og ringte legen min når jeg sto opp. Han sendte meg vidre til A-hus får UL. Det gikk bra, alt så fint ut, og hjerte slo som bare det... men hun sykemeldte meg ut uken, og ba meg ta det med ro! det gjorde jeg... Har vel i grunn ikke gjort så mye annet enn å ligge på sofaen bare! så på fredagskvelden kom det litt blod igjen(den brune utfloden ga seg ikke)Lørdag var det bare brun utflod,søndag(igår kveld) kom det litt blod og slim igjen.. og det samme har det vært idag... hva skal jeg gjøre? noen som har opplevd noe lignende, og hvordan ente det? er redd nå... trenger noen synspunkter... takker får alle som gidder og hjelpe meg...
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Men kjære deg, dette er jo ikke noen god følelse å gå og kjenne på! Jeg synes du skal ringe føden eller legevakta, og ikke gi deg før du får komme inn på en sjekk. Bare fortell at du er redd og bekymret, at du ikke klarer å få ro på deg før du vet hva som skjer! Det er liksom ikke så mye vi her inne kan gjøre for deg, annet enn å ønske deg lykke til! Kan jo være at du har en mormunn som blør lett? Men det må du nesten få sjekket opp! Lykke til! Klem fra
secondmum Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 hei, tror du er i festefasen,da blør man litt,og du skal kanskje ha mensen og, da kommer det litt brunt utflod, for kroppen skal jo ikke blød på 9 mnd, for å si det sånn, Men har du hatt sex? da kan det bare være et rift du har fått, jeg blødde litt i uke 9 og, hadde et lite rift, så kunne ikke ha sex på 2 uker, men det gikk bra;) er i uke 35 og er drit lei, hehe, men blør du lenger enn mens perioden din, så ring føden der du bor;)
Håperpåønskebaby Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Det kan ikke være at det egentlig har vært to og at den ene har dødd veldig tidlig feks? Bare en tanke..
enik<3M06&L08<3 Skrevet 26. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2007 AurorasMamma m/ bølle i magen!'' jeg fikk jo en skjekk, en innvedig UL, og alt så bra ut.. hun sa det kunne hende morkaka blødde litt... men nå har det jo holdt på i over un uke, så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke gir seg... jeg blødde aldri med han forrige!!! derfor jeg bekymrer meg å.. får hele det svangerskapet her er helt anderledes!! men takk. og lykke til du også snart i mål du nå
enik<3M06&L08<3 Skrevet 26. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2007 secondmum* hadde sikkert sex får 2 uker siden, men et lite rift burde da ikke vare så lenge.. og jeg blør mer enn et rift har gjørt før liksom... fikk også beskjed om at jeg kunne blød litt etter sex, og det var ikke farlig!
Mamma til snart 4 Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 tror bare du skal slappe av, når jeg hadde en SA så sa legen at vist du blør mer enn 3 stor bind etter hverandre så er det sannsynligvis en SA, mens iden du bare har litt brunlig utflod, så tror jeg ikke det er noe farlig;)
enik<3M06&L08<3 Skrevet 26. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. november 2007 Jente19 *sommerprøver?** aner ikke.. legen fåreslo ikke det som noe alternativ.. og da regner jeg med hun hadde sett noe rester får en uke siden, vist det fremdeles er det som blør?!?!!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Ja, skjønner det er vanskelig... Kjenner godt igjen beskrivelsen med at to svangerskap kan være som natt og dag, jeg fikk også min første i 2006, og det er ikke en eneste ting som er likt i dette svangerskapet og forrige! Men nå er det heldigvis snart bare 7 uker igjen for min del, begynner å bli VELDIG tungt! ;-) Kan du ikke ringe dit du var og tok ul da? Og snakke med de, fortell at det ikke har sluttet enda, du blør fortsatt? Og at du fortsatt er redd og bekymra? Kanskje de kan komme med råd eller meninger, eller du kan få komme inn til enda en sjekk? Synes ikke du skal gå rundt og bekymre deg, det er ikke bra for verken deg eller den lille i magen! Og som en annen her har sagt, kanskje det har vært tvillinger og du har mistet den ene? Kjenner ei som opplevde det... Men synes du skal ta en telefon, jeg! Ikke vær redd for å være til bry eller mase, alt fagpersonell understreker gang på gang at det er bedre å ta en telefon i stede for å sitte hjemme og bekymre seg!
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Hei. Jeg hadde styrt blødning da jeg var 7+4 og blødde til og fra i ca 3 uker. Var på ekstra ultra lyder og sjekket opp og det var ett hematom på utsiden av livmoren som gjorde at jeg blødde. På Ahus sa de at det var vanlig å blø litt i 1 trimester. Nå er jeg 28+6 og alt er bra med babyen. Håper det går bra med deg og spiren:) Bare ta det helt med ro og gjør som legen sier. Du har jo sett at babyen lever så da går det nok bra:) Masse lykke til
enik<3M06&L08<3 Skrevet 26. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. november 2007 førstegangsmamma -1 dag* jeg prøver, men er ikke så lett.. spessielt når det ikke gir seg... og vi ønsker det her så veldig, da samboer egentlig ikke kunne få barn!
enik<3M06&L08<3 Skrevet 26. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. november 2007 engel25_februarbaby:)* så godt og høre alt er bra nå men, *hematom på utsiden av livmoren som gjorde at jeg blødde.* hva er det?
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 Går og legger meg nå, mammaen til prinsen06! Men kommer inn i morgentidlig for å sjekke hvordan det går med deg! :-) Hold oss oppdatert da!! :-) Stor klem
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 Gynekologen sa at det var akkurat som ett blåmerke, en blodansamling:) Dette kunne visst skje og hun sa også at brunt blod er gammelt blod og i nesten alle tilfeller ikke noe farlig:) Når man har påvist hjerteslag er det visst mye mindre sjense for at det går galt. Skjønner godt at du blir redd, det var jeg også...men som sagt så går det bra med babyen vår til tross for mye blødninger:) Har hørt om flere som blør i svangerskapet som det går bra med
enik<3M06&L08<3 Skrevet 26. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 26. november 2007 Tusen takk, AurorasMamma m/ bølle i magen! skal holde dere oppdatert vettu:) håper vi kan gratulrer hverandre begge 2 med ny baby etterhvert:) lykke til med bølla i magen:) når har du termin?
Mams`n & Lillegutt & Lillevenn Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 Hei mammaen til prinsen06. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, men jeg kan fortelle min historie. Fra uke 9 til nå i uke 27 har jeg blødd hver 10.dag. Noen ganger slik du beskriver det, andre ganger mye. Men etter utallige ul, finner de ingen årsak. Slik er mitt svangerskap sier de. Jeg har hatt en SA, og da startet det likt det du beskriver, men mengden blod økte fort før det gjorde kjempevondt. Da var jeg ikke lenger i tvil om at det hadde gått galt. I og med at du har sett et hjerte slå, må det være en liten trøst. Kontakt legen din og si at du ønsker ul igjen ett par ganger for din mentale helses skyld. Det gjorde jeg og fikk det. Så nå når Knærten sparker, vet jeg at alt er bra, selvom jeg fortsatt blør og vil fortsette med det. Lykke til, og jeg håper alt går bra med dere. Klem
Labambie Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 Hei! Jeg tror også du kan ta det helt med ro.. Opplevde noe av det samme som deg i uke 7,og det gikk fint. Husk at i uke 9 begynner embryoet å bli ganske stort! Og om det skulle gå galt,vil det innebære kjempesmerter og vanvittige mengder med blod og klumper når du er såpass på vei. En spontanabort i uke 4 og i uke 9,er veldig forskjellige fra hverandre.. Om du mister nå,vil du kjenne det. Og det vil være sinnsykt vondt.. Men som noen andre foreslo,ring til legevakta og krev om å få komme.. Lykke til! Stor klem
enik<3M06&L08<3 Skrevet 26. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 26. november 2007 tusen takk knærten på vei! Jeg skal ringe legen min imorgen, og be om ekstra oppfølling.. har en kjempe årleit lege, så trur nok han hjelper meg med det.. Jeg trur jeg trenger det får og klare og slappe av... er jo ikke bra at jeg stresser så fælt pga dette heller.. men har UL bilde da.. titter på det innimellom og sier til det lille i magen min, at vi skal klare det sammen... får det skal vi:) sombo skal få det barnet han trudde han ikke kunne få... og den lille inni magen skal få komme til denne familien som ønsker det så mye... Jeg skal holde håpet oppe, selvom jeg sliter... JEG SKAL klare det!!! Tuuuusen takk alle sammen.. og jeg kommer til og holde øye med denne linken, så alle som har noe bidra med, kom med det... Jeg skal også holde dere oppdatert... igjen, tusen takk til alle som har tatt seg tid!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå