Gå til innhold

øyenkatarr- noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, en stund siden jeg har vært her. Har hatt det travelt med jobb-reiser - 1.årsdag m.m.

Snuppa fikk øyenkatarr i barnehagen i forrige uke. Vi begynte med behandling fredag, men etter at det så ut som om hun ble litt bedre, er øynene nesten tilbake slik de var. Legen trodde hun ville bli fin etter 1. døgn med behandling. Er øyenkatarr som oftest fort over (og jeg bør gå til legen for å få andre øyendråper) eller kan det ta noe tid? Noen som vet? Kan jo ikke være borte fra jobb i all evighet heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det vært en stund med øyekatarr på alle 4.

Det tok lengst tid med Knerten, nesten en uke med dråper. Og så skulle dråpene brukes i to dager etter syptomene var borte. Mulig du har sluttet for tidlig??

Skrevet

Neida, har ikke sluttet. Hyl og skrik hver kveld. Barnehagen sa dette var en veldig sterk øyenkatarr, flere barn har vært lenge borte. En hel uke på Knerten, høres ikke bra ut. Barnehagen vil helst ikke ha barn med symptomer. Hun hoster også nokså mye (vanlig når man har øyenkatarr sa legen), så har ikke samvittighet til å sende henne ut. Får vel bare fortsette og håpe det bedrer seg.

Skrevet

Selvfølgelig skrik både morgen og kveld- de dråpene er ikke populære

Skrevet

Når min snupp har hatt øyekatarr har jeg begge gangene fått beskjed om at hvis det ikke er snarlig bedring (en dag eller 2) skal jeg komme tilbake for å få ny kur.

Første gangen hun hadde øyekatarr gikk det fint, andre gangen måtte vi bytte.

Så jeg hadde gått tilbake eller i allefall ringt og hørt.

Med eldstejenta prøvde vi en gang tre forskjellige antibiotika salver og dråper og ingen av de hjalp. Hun ble bare verre og verre. Hun ble til slutt lagt i lett narkose for å se om der var en skade på øyet og da fant de en plastfilm innpå øyet. Det var en liten bit av kontaktpapir fra en bok... Da var det bare en uke med legende salve og jenta var like fin igjen

Skrevet

Jeg kjenner til hyl og skrik. I bhg. vår sier de at når man har begynt på behandling er det ingenting i veien for at de kommer i bhg. Selv om Knerten har vært hjemme, men det er mest pga. snørr og hoste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...