Lilla76 Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 De to siste kontrollene jeg har vært på i uke 38 og nå i 39 så har symfysemålet gått nedover på grafen, altså har magen blitt mindre. Jordmor var rolig i dag, men ville seg meg igjen om to dager og henvise meg til ultralyd hvis det fortsatt ikke er stigende. Noen som har opplevd det samme og som kan fortelle meg litt om hva de har blitt fortalt, hva som har skjedd? Vil høre dersom det er skrekk og advarsel også altså... Ble litt bekymret.
la_strega Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Mitt mål ble mye mindre ca 1 og halv uke før fødselen sist.. Ble da sendt på ul kontroll. Samme skjedde for en uke siden nå, er i uke38. Fikk ikke noe forklaring, så kan ikke gi noen til deg heller... Men har hvertfall skjedd med meg utan at det var noe farlig. Men godt å få undersøkt og bekreftet at baby vokser bra og har nok vann uansett!
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Jeg opplevde å bli sendt på UL pga synkende mål i forrige uke. var da 35+0. grafen hadde flatet helt ut siden uke 32. Grunnen til dette viste seg å være at barnet hadde sunket ned i bekkenet, og at hodet var festet (syntes det var litt tidlig for en 2.gangs). Fikk beskjed om at babyen ikke var spes. liten, selv om jeg har små SF-mål, og alle kommenterer hvor liten mage jeg har. Hun ble estimert til ca 3300-3500 ved termin, og det er jo helt normalt. Tror altså ikke du trenger å engste deg. Det er jo vanlig at magen synker ned litt på slutten (den blir ikke mindre av den grunn), og at målene dermed flater ut/synker. Men det er uansett greit å få sjekka status, sånn at du ikke trenger å bekymre deg. Lykke til!
Bdancer Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 det er sikkert fordi magen har sunket:)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Legen reagerte på mitt lave symfysemål, og det var i uke 35. I tillegg hadde babyen høy hjertelyd. Ble sendt på ultralyd hvor de målte babyen og mengden veske som er en indikasjon på hvordan morkaken fungerer. Babyen var i full aktivitet, og det var ikke noe som tydet på at morkaken ikke skulle fungere. Hjertelyden var også normal. De forventer imidlertid at babyen kommer til å være liten ved fødselen. Min mage har også sunket, vet ikke om det skulle være tegn på at fødselen nærmer seg?? Har enda fire uker igjen til termin... Merker jeg er mer nervøs for babyens ve og vel nå. Tror ikke akkurat at du trenger å bekymre deg. Sikkert bare magen som har sunket, og skulle babyen ha sluttet å vokse i ditt liv så er du jo så nærme termin at det ikke ville være noe særlig risiko forbundet med å sette igang fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå