Gå til innhold

Noen med erfaring ifht. mye kynnere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste, spesielt siste 3-4 dager fått mye mer kynnere, er 30 uker akkurat. Om jeg reiser meg fra sofa, stol, seng så strammer det seg med en gang, og jeg får også kynnere når jeg sitter el. ligger rolig. dersom jeg er engasjert/stressa får jeg det også. gikk tur lørdag og søndag, og hadde kynnere kanskje halvparten av turen. En kollega av meg sa at hun ble sykemeldt pga mye kynnere. hva er mye kynnere, hvorfor er ikke dette så bra, hva bør en ikke gjøre osv? I mitt forige svangerskap hadde jeg aldri kynnere, skjønte ikke hva andre snakket om... nå vet jeg hvordan det er:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kynnere er da ikke farlig, det er bare livmora som øver seg til fødselen,kan være ubehagelig men finnes ikke farlig i det hele tatt

Skrevet

Jeg er sykemeldt, delvis pga kynnere.

Dette er ikke farlig, det er en god ting! Kynnere forbereder livmoren på jobben den skal gjøre under fødsel. TRENING FOR LIVMOREN!

Det er stor forskjell på hvordan de oppleves og hvor mange man har. Mine er på nippet til å bli skikkelig vonde (uten den rie-følelsen), og de holder meg våken om natten også. Det skal veldig lite til før jeg får en kynner, og da må jeg tilpasse farten i det jeg holder på med. Går jeg tur må jeg gå langsomt osv. Så det at det blir slitsomt er absolutt det verste.

Men som sagt, kynnere er ikke farlig, de er en fin ting for å forberede deg til fødsel.

:o)

Skrevet

Jeg er også sykemeldt med kynnere (foreløpig i 1 uke). Får det med en gang jeg reiser meg opp og beveger meg. Dvs jeg er avhengig av å ta ting i mitt eget tempo og hvile meg når nødvendig. Skal jeg gå et stykke, f.eks. handle mat, begynner kynnerene med en gang jeg går ut av bilen og øker i styrke til jeg endelig får satt meg i bilen igjen - pust og pes - slitsomt... Blir uvel av kynnerene, og får gradvis større smerter nederst i magen hvis jeg presser meg (=f.eks. handle ferdig til middag..). Jeg er så LEI av dette!!!

Merker det er veeeldig godt å være sykemeldt. Har nok presset meg selv litt mye de siste ukene, noe som også førte til at kynnerene ble verre og verre... Så ikke press deg er mitt råd :) Er i uke 34.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...