-sga- Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Hei! Da jeg fikk førstemann i juli 06 var det mange som snakket om at vi måtte kjøpe bilsete med 5 punkts sele. Vi bestemte oss tidlig for Britax isofix sete - dette fikk gode resultater i div nasjonale og internasjonale tester. Men i dag hadde jeg besøk av ei venninne med Maxi-cosi sete. Dette setet har bare 3 punkts sele. Noen som har noen erfaringer med dette? Synes selv at det virker mer sikkert med 5 punkts sele. Maxi-cosi er jo en av bestselgerene.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 3 punktssele anbefales ikke til barn under 15 kg.... Det er jo det samme som bilens egne belter. Det er definitivt tryggere med 5 punktssele enn 3 pkt.
-sga- Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2007 Synes bare at det er litt rart at Maxi-cosi som da er en av bestselgerne bare har 3 punkts. Det vil si over begge skulderene og forran ved skrittet. Ikke ekstra feste fra lårene og opp.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Å, du mener i sånt babyskall? Jeg misforstod deg... Unnskyld. Der er det ikke noe problem: babyene er så små at det ikke er noen fare for at de skal klare å dra armen ut av selen. Jeg trodde du mente neste gruppe (1+) Det er vel ikke så mange av de skalla som har 5 pkt sele? Vi har akkurat byttet fra et skall-sete fra Chicco, det har også bare 3pkt sele. Både Chicco og Maxi Cosi har gjort det bra i tester, så vi må vel stole på at de er bra? Men nå sitter frøkna i 5 pkt sele, men det er neste gruppe (HTS izi combi). Selv om det er godkjent for 0 også anbefalte de ikke å bruke det før babyen var 8-9 kg.
snartmammapåny Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Nå ble maxicosi med sin 3punkt sele best i test og regnes som det sikreste setet på markedet. Så at det bare har 3pungt sele gjør det ikke mindre sikkert. HAr kanskje noe med oppbygningen i setet og hvordan hele setet fungerer som en helhet og ikke bare hvor mange punkt selen har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå