Gå til innhold

Mat i paris

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal til paris, noen tips om hvilke mat man bør unngå der?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis, spis! Gode restauranter har gode råvarer. Er du i tvil om hvor god restauranten er, så unngår du salat og annet som ikke er kokt. Ikke alle oster er paseurisert heller, så om de ikke er varme, så bør du kanskje unngå ost.

Jeg har vært i Paris i begge mine svangerskap og har koooost meg! Det eneste som jo er kjedelig er at tung fransk mat trenger jo vinglasset ved siden... men det overlever man jo. Pass på å drikke vann fra flaske og ikke kranvann. Vannet kan jo være uvant for deg, så det kan jo være greit å pusse tenner og sånn også i flaskevann. Men generelt tror jeg nok Paris er rimelig trygt.

Hvor i Paris skal du bo? Jeg fant et skikkelig babybutikk-kvartal ved boulevard de raspail - ved den store svarte skyskraperen litt sørøst for Eifelltårnet. Ikke i selve Raspail, men i paralellgater på vestsiden (mot Eiffeltårnet. Hm. Vanskelig å forklare. Det er sikkert babybutikker andre steder også...

Skrevet

Det er anbefalt å droppe salater, siden det blir vasket i kranvann og det kan i tillegg hende at det ikke blir vasket godt nok. Og siden toxo er mye mer utbredt i Frankrike enn i Norge er dermed sjansen større for å få det slik. Ellers så er det vel de samme regler som ved norsk mat.

Matportalen.no kan kanskje gi gode råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...