Gå til innhold

Temperatur på soverom??? (baby)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vinduene skal byttes ut her, men mens vi venter MÅ vi nesten sette en ovn inn på rommet. Nå er det under 10grader der, og det er for kaldt!

Men hva er rett sove temperatur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å ha lest at 16-18 grader er ideellt... det har vi hvertfall. Har temperaturmåler på babycallen, så ser hele tiden hvor varmt det er på rommet.

Skrevet

Å, det hørtes lurt ut!=)Hvilken babycall har du?

Skrevet

Vi har nå mellom 18 og 20 grader på rommet. Nå er det 20, men somregel er det 19grader.

Vi har og måler på babycallen, vi har Super Nova babycall.

Skrevet

hvordan klarer dere å sove i 20 grader??? Æ får ikke puste når det blir så varmt. Har stoe problemer med å sove om sommeren pga varmen! Vi har sånn ca 12-14 grader tippe æ. Lillespuppa liigger på soveskinn med et strikket ullteppe rundt seg. Har på henne langermet body og nattdrakt eller nattkjole (sånn lang en fra lindex med snøring nedenfor beina. Syns de er geniale!) Ho virker å trives med temperaturen, har ikke vært syk en dag! E jo litt kald på fingrene når ho våkner da..

Ho e 4 mnd nå

Skrevet

Er jo ikke kulden som gjør en syk da, det er jo som oftes trekken. Eller man blir jo syk om man ligger å fryser uten dyne eller å være tildekket over litt lengre tid.

Men slik ellers så er vel personer ulike og tempratur er jo smak og behag.

Jeg er en frostpist om natten, kommer tempen under 16 grader og jeg blir kald på nesen så klarer jeg ikke å sove. Er helt forferdelig.

Men har lest at ideel soveromstemp for babyer er 16-19grader. Men er nok ikke fare å ha det litt kaldere om det er det man liker selv.

DErimot så er det ikke så bra å ha det altfor varmt på soverommet.

Skrevet

måtte undersøke litt dette med soveromstempratur nå;)

Tatt fra landsforeningen uventet barnedød (tidligere krybbedødforeningen)sine nettside.

"Temperaturen i rommet der et spedbarn sover må være behagelig, ca. +18 grader C.

Kjenn på barnets mage eller i nakken til babyen. Hvis det er mer enn behagelig varmt, eller hvis barnet svetter, har han eller hun det for varmt. Kle heller av barnet når det har feber, og la det ha mindre sengetøy over seg. Pass på at barnet ikke utsettes for kald trekk – da kan barnet lettere pådra seg infeksjoner. "

Skrevet

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=78936

denne babycallen har vi (eller ikke akkurat den, vi har den modellen som var før denne). Veldig fornøy selv om den koster litt. Har temperaturmåler, og du kan legge inn min og max temperatur, og da piper den hvis temperaturen går over eller under det du har stilt inn. Den har også vuggesanger som har vært flittig i bruk hos oss.

Skrevet

Den virket jo kjempe bra=)

Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe super nova vision, men den er jo ganske dyr =S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...