Gå til innhold

Symptomer på svangerskapsdiabetes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om noen vet om symptomer på svangerskapsdiabetes utenom sukker i urinene/ blodsukker...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at dersom du er veldig tørst, så kan det være et signal om det bl.a.,men vet desverre ikke om noen flere kjennetegn...

Skrevet

Hvis man føler seg slapp/sløv kan det også være et symptom. Svangerskapsdiabetes kommer av type 2 og kroppen produserer for mye insulin. For mye insulin i kroppen gir utslap på selvfølgelig sukker i urinen, høyt blodsukker, man er mer tørst enn vanlig, hyppig vannlating og man føler seg uopplagt.

Skrevet

Fikk beskjed idag på kontroll om at jeg hadde mye sukker i urinen og må ta prøver for glukosebelastning pga mistanke om svangerskapsdiabetes... har ikke kjent noen symptomer i det hele tatt jeg! Like u/tørst som før, må like ofte tisse som tidligere i svangerskapet og føler meg ikke mer uopplagt enn tidligere... litt fortere sliten, men regner med at det er normalt nå på slutten... er nesten 37 uker nå.

Skrevet

Hei!

Jeg har svangerskapsdiabetes og blir akutt tørst innimellom, men det jeg merker mest er hvordan store måltider og søte ting slår meg helt ut. Jeg blir så trøtt at jeg sovner.

Men jeg tror det er ganske individuelt på hvor hardt man rammes av diaen.

Skrevet

Jeg ble veldig svimmel og kvalm etter måltidene, og jordmor mistenkte svangerskapsdiabetes. Men det var heldigvis ikke det, bare litt lavt blodsukker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...