Gå til innhold

Urolig mamma trenger beroligende ord...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann på 16 mnd har hatt diare i en uke nå..Oppkast i forigårs, siden kraftigere diare opptil 6 ganger daglig. I går fikk han feber, nærmere 40. HAr gitt han pinex, men feberen stiger allerede etter 3 timer. Nå har han 40 igjen. Har vært hos legen med han i dag, men han kunne ikke finne noe galt. Han vil nesten ikke ha drikke heller nå, og bare gråter og tar seg på magen og skjelver. Han drakk en flaske med litt brus i sta, men kasta det opp igjen.. Har gitt han pinex nå og lagt han. Synes så synd på han. Men når legen sa at ingenting er i veien så er det vel ikke det. Han hadde crp på under 8 og viste ikke tegn på dehydrering...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Loff uten skorpe og blåbærsaft...

Det skal hjelpe litt.

Det er klart lillingen får vondt i magen av å være dårlig, både når det kommer noe i magen og når det er tomt:)

Feberen derimot kan jeg ikke hjelpe deg med.

Skrevet

Nå er vår året eldre enn din, men da vi hadde omgangs sjuken for noen uker siden sa legen -jeg vet dette ikke er noen sund kost, og heller ikke det man bør gi små barn til vanlig.. Men salt potetgull og cola uten kullsyre kan hjelpe på..

Skrevet

tørr kjeks og blanding av farris/eplemost , feberen kan jeg ikke gjøre med desverre ..

Skrevet

han har ikke spist på to dager nå, og legen mente det ikke gjorde noe da.. Så lenge han drikker... Men det er jo bare så vidt...Er feberen som uroer meg mest...

Skrevet

Når var du hos legen? Vil bare si at hvis han har en infeksjon i kroppen kan det ta en dag eller to før det gir utslag på crp, så hvis feberen ikke har gitt seg til i morgen ville jeg dratt til legen og tatt en ny test! Ellers så er det masse drikke til febersyke barn. Da er det lov med brus og saft også mener jeg...

Skrevet

var hos legen i ettermiddag...

Skrevet

Paracet o.l. varer bare i rundt 3 timer, så at feberen stiger igjen etter det er heeelt normalt :)

Raspet eple er småttisene ofte glad i og det binder magen, blir han ikke fristet av rent eple kan du strø bitte litt kanel og sukekr på.

Blanding med farris og eplemost hjelper veldig mot kvalme :)

Omgangssyken har vært sterk nå i høst, jeg hadde det selv i 2 uker(!!!!)

Skrevet

Vær nøye med å måle hvor mye han drikker. Han mister masse væske nå, både pga oppkast, diare og feber. Sjekk om han har tiss i bleien i løpet av døgnet. Feber i seg selv er ikke farlig, men dehydrering og ekstrem høy feber kan være det.

Gi cola, farris, saftis, hva det enn måtte være gutten vil drikke. Gi små porsjoner, gjerne med skje.

Og ikke nøl med å ringe lege igjen, om det så bare er for å berolige deg selv.

Håper han snart er bedre, ikke gøy når de er syke disse små. Hadde en gutt med skarlagensfeber for to uker siden... Ikke kjekt

God bedring

Skrevet

Det at han kaster opp kan gjerne være pga av høy feber, 40 er ikke falig når det er små barn, og ellers er og gjøre som du gjør med febernedsettene. Men ta deg en tur til legen etter en dag eller to hvis feberen ikke har gått ned. eller hvis du blir alvolig bekymret for han for det er bedre og være hos legen en gang for mye, en for lite:-)

Skrevet

deet eneste som hjelper mot feberen, er jo febernedsettende..eller kanskje han syns det er godt med en kald klut i panna..

- ellers hjelper det med eplemost, sånn på glassflaske 50/50 med farris

- rasp et eple og la det bli brunt før han spiser det.

- kok opp et par gulrøtter og 1-2 ss sukker, og la han drikke oppkoket.

ellers har jeg ikke noen andre tips, desverre...

God bedring til gutten din da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...