Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 var på 4 mnd kontroll forrige mandag. det var deprimerende. 30 gram vektøkning på 4 uker. Har ammet og ammet og ammet siden da. Har ca 6-7 timers natt. fredag kveld fikk lillesnuppa siste kveldspupp sent, ferdig kl 0030 ca. Våkna rundt halv 8 igjen og fikk pupp, sovna og våkan igjen halv 11, ( må legge til at hver amming vare ca 40-60 minutt) Bleieskift halv 11 viste en helt TØRR bleie etter 12 timer! Ammet igjen og om formiddagen fikk ho 135 ml mme. Ammet flere ganger i løpet av ettermidag kveld og ho maste fryktelig. Fikk 90 ml mme igjen til kvelds ETTER amming. Æ våkna kl 330 med VANNVITTIG melkespreng. Melka bare rant og rant.sto opp og satte igjang med å koke pumpa, flaske og koppbevaringskopp. DEt tok jo si tid. Da dette var ferdig var lillesnupp våkna, så da ammet vi istedet. Søndag hadde ho flere søkkvåte bleier og æ va glad og lykkelig og trodde at nu va rpoduksjonen kommet opp igjen! JADA. Sto opp igjen og skiftet bleie på lillesnuppa i mårrest. TØRR. USJ: Ka ska æ gjør? Ho e som sagt 4 mnd. Bør æ fortsette å gi mme som tillegg eller e det bedre å begynne med litt grøt? Da storebror va baby begynte vi med grøt rundt 4 mnd. Men han fikk flsake fra 8 ukers alder pga æ ikke hadde nook melk. "mista den" Får ikke helt til å pumpe. Har en Avent manuell pumpe. Enkelte ganger går det strålede- Fikk ut over 100 ml en gang. Etter amming. Men nu kommer det bare i dråpeform så får ut 20-30 ml av den puppen ho ikke har pattet på. Noen ganger vil ho ha bare en, andre ganger blir ho aldri fornøyd. Ho kunne sikkert ligge å puppe 24 timer i døgnet om ho fikk lov. Makter ikke det. Sysn det e så mye styr akkyrat nu. Makte ikke amming hver 2 time døgnet rundt. Har jo en storebror å ta mæ av samt en fjøs med mange dyr som skal ha mat hver dag! Husarbeidet blir salderingsposten... Gode råd mottas med takk!
svana72 Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Jeg hadde gitt litt tillegg med mme,hadde jeg vært deg,det er greit å gi mme,når hun ikke får nok mm i seg av deg,sånn at ho blir god å mett,men forhør deg på helsestasjonen hvis du er usikker på mitt råd,men husk å ha i litt maltekstrakt i mme,sånn at hun ikke får hard mageca 1 liten ts i flaska..det med å gi grøt,kan du jo gi litt smaksprøver i begynnelsen,men gi alltid mme i tillegg.....Håper dette hjalp deg litt.... Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Jeg hadde begynt med litt grøt jeg, ammet først og så gi grøt.Hun er jo 4 mnd så da er det jo lov, hvertfall for deg som har en god grunn til det. Ikke noe gøy når babyene ikke legger på seg, har vært gjennom det samme selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå