Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å klør meg i hodet, blir sint og opgitt og forstår ikke hva gravide damer som røyker tenker med?? At man velger å skade seg selv er helt greit, men ikke det uskyldige fosteret i magen som du tar valget for. Derfor hører ikke de to tingene sammen.

Er det mange gravide som røyker??

Jeg synes ikke det finnes noen unnskyldning, og kan ikke få sagt hvor egoistisk jeg synes dette er... At det går ann å utsette det uskyldige fosteret sitt for all den giften, er helt ufattelig. Nesten så jeg vil påstå at gravide som røyker ikke burde vært gravide. Er klar over at det finnes værre ting, alkohol, rus osv, men alt det der burde være en selvfølge, det hører ikke sammen med en graviditet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes eget forum for dette!!!! Selv om folk røyker har vek ikke det noe med evnen til å være foreldre? Hvorfor egner du deg bedre enn noen andre....slutt å være så dømmende og fei for din egen dør!!! Hilsen ikke røyker

Skrevet

skjønner hva du vil frem til? en heftig diskusjon som har vært oppe 100 ganger før... er enig med deg, og jeg kan ikke forstå det selv og alt det der. Men tenker bare på at det er ikke meg eller min baby det går utover, så hvorfor skal jeg gidde å bruke energi på i det hele tatt tenke på det? det bryr meg overhode ikke hva andre gravide gjør og ikke gjør. Syns du bare skal respektere at hver enkelt gravide kvinne velger dette selv. så hvorfor ikke bare la de gjøre det? unødvendig å skrive et innlegg som dette du VET blir krangling utav.... la folk bestemme selv om de vil røyke eller ikke under graviditeten, og ikke bry deg mener jeg..

Skrevet

Herregud, blir folk ALDRI ferdig med dette temaet?!

Skrevet

Det er ingenting som er mer provoserende enn å se en gravid dame røyke. Gikk forbi ei når jeg var ute å gikk tur i sted. Svar meg på en ting. Mener du at det er greit å sitte med gift å trykke det inn i en uvitende, uskyldig skapning? Hva med de stakkars mennene der ute som ikke har sæd som fungerer, fordi de hadde mødre som røykte under svangerskaet? KALL MEG DUM, MEN HVIS EN SOM FORELDRE VIL RISIKERE Å FRATA BARNET SITT EVNEN TIL Å LAGE EGNE BARN, EVNEN TIL Å KLARE Å PUSTE SELV, OG I DET HELE TATT RETTEN TIL FÅ LEVE, SÅ JA, DA ER EN EN DÅRLIG FORELDRE.

Skrevet

Hei!

Eg har sjølv vore røykar, men slutta kvar gong eg har vorte gravid og medan eg amma.

Eg kan lova deg at det å slutta er individuelt, Nokon klarar rett å slett ikkje å slutta! Dei har dårleg samvit for dette og gjer ofte sitt beste med å iallefall begrense antall røykar.

Press og tvang vil berre gjere ein røykar meir stressa/opprørt og når ein røykar vert stressa eller opprørt så er røyken den einaste "medisinen"..DET BETYR AT DEI VIL RØYKE MEIR!

Slike innlegg som detta vil eg difor tru verkar mot si hensikt! Det er mest truleg ikkje ein einaste gravid røykar som ikkje veit kva dei utsett bornet for, og eg er sikker på at viss dei hadde klart å slutta, så hadde dei gjort det!

Ei legeveninne av meg sa: ikkje stress! Stress og dårleg samvit kan faktisk vere meir skadeleg for bornet enn røyk i seg sjølv.

(Nei eg tykkjer heller ikkje at det ser fint ut med gravide som røykjer, men det får bli deira eiga sak!)

Skrevet

Alle som røyker under svangerskapet vet hva de gjør , de er klar over konsekvensene!

Det er ikke pent , de bør ikke oppmuntres, å skal heller ikke strykes med hårene .

Men det er hver enkelts eget valg , om man velger å røyke under svnagerskapet , eller ikke!

Å sette igang debatt her inne , er forbanna tull , for det skaper kun ufred. De samme arrgumentene kommer opp hver gang!

La nå den røykedebatten , holdes inne på sitt rom , å gi faen i å skape ufred på 3 trimester tråden.

- klem fra en røyker-

Skrevet

Begynner folk å få lite å gjøre/skrive om her inne?

finnes som du allerede er opplyst om et eget forum for røykedebatt, og synes det er dumt å lage slike innlegg på 3 tri, du vet ikke hvem som er her inne, og bakgrunnen til folk. synes 3 tri burde være et positivt og hyggelig forum heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...