Gå til innhold

Litt flaut spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har illeluktene utflod, trenger det å bety at jeg har sopp?

Det svir/klør ikke i det hele tatt, bare lukter forferdelig. det har vært sånn lenge, men med min skrekk for alt sånn så har jeg bare håpet at det skal gå over.....

Noen som har erfaring med dette?

Velger å være anonym da jeg kan bli gjenkjent her inne noe jeg ikke vil!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde sopp uten å merke det,jeg fikk sår i underlivet som ikke ville gro,da spurte jeg legen en gang jeg var til kontroll. Så du kan ha sopp uten å merke det faktisk.

Velger også å være anonym

Skrevet

det trenger ikke være sopp, og spes siden det ikke klør. du kan forsøke vivag kapsler som er melkesyre kapsler og er helt ufarlig. dersom det ikke hjelper ville jeg tatt kontakt med lege. det kan jo være en infekjson som trenger antibiotika.

Skrevet

Jeg også har hatt mye utflod siden begynnelsen av graviditeten. Fra beg. av 3 trimester en gang begynte det å lukte mye syntes jeg. Men tror dette også har sammenheng med at jeg svetter mye mer enn van lig i underlivet.

Spurte lege om denne lukten en gang jeg var der. Følte at det luktet litt stramt/urinaktig. Hun tok en prøve av urinen, men den var fin. Jeg begynte etter hvert å bruke truseinnlegg, og det hjalp veldig mot lukten!

Jeg har derfor ikke gjort noe mer med dette. Har hatt sopp mange ganger, men da har det alltid klødd forferdelig. Nå mot slutten (uke 30) føles det som om det har begynt å bli enda mer utflod - kjenner det er vått i truseinnlegget. Så av og til blir jeg bekymret for dette med fostervann - men sikkert bare en dum tanke : )

Tror dere ikke bare det er økt utflod og svette - som er vanlig mens man er gravid?

Skrevet

HI her

Jeg tenker også at kanskje det kan lukte litt ekstra siden jeg veier kanskje litt for mye og at det ikke er så "luftig" der nede....?

Jeg bruker truseinnlegg som jeg må bytte i allefall en gang om dagen.

Skrevet

Hvordan lukter det, og hvilken farge har det?

Bakteriell vaginose lukter og skal behandles i svangerskap.

jeg ville ha sjekka om jeg hadde det hvis jeg var deg i alle fall. Det er ikke sopp, men en svært vanlig skjedekatarr.

http://www.helsenytt.no/artikler/vaginose.htm

Her står det bl.a at en skal kontakte lege ved illeluktende utflod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...