Gå til innhold

erfaringer fra Cerazette bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har brukt cerazette i 2 år snart og har nå akkurat sluttet,men har ikke hatt mensen under denne perioden.

Er bare inne i 1pp,men lurer på om noen kan dele erfaring på hvor lang tid det tok før mensen kom og evt.når ble dere gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte Cerazette i ca 1.5 år. Mistet mensen da jeg brukte dem og hadde ikke mens på et år. Fikk den tilbake nøyaktig 4 uker etter at jeg sluttet med pillene.

Nå har vi prøvd i snart 1.5 år på å bli gravide, men ikke klaffet ennå

Skrevet

takk for svar.

jeg sluttet nemlig for to mnd siden også og da kom mens bare en uke etterpå,så da trodde jeg ikke det ville by på problemer.

har du barn fra før?

Skrevet

Jeg brukte Cerazette i 1 år. Hadde ikke en eneste blødning på det året. Da jeg sluttet ventet jeg 4 uker og 1 dag før mensen kom. Da kom den regelmessig med 27 dagers syklus i 3 mnd, så begynte den å tulle litt med lange sykluser. Men det tror jeg egentlig skyldes stoffskifteproblemer, ikke p-pillen.

Skrevet

takk for svar.

jeg tror faktisk cerazette er den p-pillen/mini pillen som går fortest ut av kroppen,men jeg er litt bekymret når jeg ikke har hatt mens siden jeg begynte å ta den..(bortsett fra den ene gangen jeg sluttet da)

har du barn fra før skrekkblanda fryd?

Skrevet

Nei, jeg har ingen barn. Ønsker meg det nå da :) Tror ikke du skal bekymre deg ang pilleslutt, det er veldig vanlig å miste mensen på denne pillen, men den kommer tilbake. Gi kroppen noen uker til å stabilisere seg.

Skrevet

jeg har jo ei jente på snart to år fra før da,så jeg har jo en fordel,jeg vet jo at jeg kan bli gravid denne gangen og det syns jeg var utrolig tungt psykisk første gangen.

Jeg brukte 7mnd på å få henne,og jeg ble gravid samme mnd jeg var hos gynekolog for å sjekke systemet.Da fikk jeg jo vite at alt var i orden. Så jeg råder deg til å gjøre det, da roer du deg ned og da pleier det å klaffe:=) stress er ikke bra i prøveperioden,selv om jeg kjenner at jeg helst skulle blitt gravid i går selv... IKKE LETT DETTE

Skrevet

Hei!

Jeg har brukt Cerazette i et par år nå. Jeg har hatt litt problemer med pillene, for jeg har hatt mye uregelmessig mens. Jeg mistet den ikke helt , som mange andre gjør. Men hadde den annen hver uke i begynnelsen. Det var et slit.. Etterhvert så kom den bare i noen få dager i måneden. Og slik har jeg hatt det. Helt greit. Sluttet med pillen i slutten av oktober, og fikk mensen en uke etterpå.. Så nå håper jeg at det meste har stabilisert seg:)

Skrevet

så bra da..

da får vi krysse fingrene for oss alle sammen.

takk for svar alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...