Gjest Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 vet at jeg må kontakte lånekassen etterhvert for å fikse deet her, men tenkte kanskje noen her hadde litt erfaring.. har nå betalt skoleavgift til et privat gymnas for å ta opp noen fag for dette skole året, men så har jeg bestemt meg for å gå noe annet enn først planlagt, så da trenger jeg ikke forbedre vitnemålet mitt allikavel. problemet er at jeg ikke kan begynne før neste høst. og nå har jeg jo allerede innvilget lån og stipend for det året her. det jeg lurer på er om jeg bare kan fortsette undervisningen og droppe eksamene til sommeren? evt. bare møte opp å få bestått? man kan vel ha noe forsinkelse før man ikke får mer støtte? har også mistet 1 kanskje 2 eksamener nå før jul pga sykdom hos meg og lillesnupp (er alenemor med bf i utlandet og familie i andre byer så null barnevakt ved sykdom) men siden de ikke har noen betydning for meg så klarer jeg ikke være så lei meg, men vil ikke miste muligheten til støtte når jeg skal igang til høsten igjen, for da trenger jeg den veldig.. ble langt det her.. håper noen har noen råd eller erfaring takk!
Gjest Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Du mister vel ikke retten til støtte om du sier i fra nå at du ikke kommer til å fullføre? Må nok kanskje betale tilbake det du har fått, men gjør du det skal det I HVERT FALL ikke være noe problem å få støtte til neste høst. Tenk litt over at du kun har rett på så og så mange år _totalt_ med støtte, så kanskjer er det dumt å "bruke opp" et år med støtte som ikke kan brukes til noe? Husker dessverre ikke hvor mange år det er man i utgangspunktet kan få støtte. 5 eller 8 kanskje - forutsatt at man ikke er forsinket på noe vis? Kanskje noen andre kan svare deg
Gjest Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 problemet er at jeg har jo alt betalt skolen og har kontrakt til sommeren, og min lommebok har ikke penger til å betale de uten støtte fra lånekassen, desverre! men jeg får bare følge undervisningen og ta eksamen. Man får 8 år med støtte, er på mitt 5. og har en utdannelse foranne meg på 2 år. så det skal gå fint.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Okei, da er det jo ikke noe problem! Da må du bare "følge" undervisningen og gå opp til eksamen....og stryke med glans om så er ;o) Og skulle det gå riktig så fint med eksamenene dine, så har du de jo på papiret i alle fall. Ordner seg dette )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå