Gå til innhold

Ser babyene deres på tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gutten min sitter i vippestolen og tv`n er på snur han seg mot den og nistirrer. Det er kanskje ikke så bra?

Er vel fordi det er lyd og bevegelser der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Altså om det er farlig på noe vis?

Prøver å snu han unna da men får jo med seg noe av og til..

Skrevet

Det gjør jenta mi også. Er vel all blinkingen av lys, og lyd og bevegelse som du sier. Tror ikke det gjør noe så lenge de ikke sitter for nærme eller for lenge, men jeg vet jo ikke sikkert. Jeg setter henne jo aldri ned spesielt for å se på tv, men hun snur seg hvis hun sitter på fanget mitt, eller ligger i lekegrinda på gulvet.

Skrevet

Snuppa mi på 7 mnd har sett barnetv sammen med broren siden hun skjønte at det foregikk noe på skjermen. Hun var ikke gamle nurket da hun første gang vrei hodet i tvn's retning. Jeg snakket med helsesøster om det, som bare lo. Det er ikke farlig, bare et tegn på at de er interessert i hva som skjer rundt dem. Det er klart det er spennende med farger, lys, lyd og bevegelse :-) Hun kunne trøste med at det var helt normalt og at så lenge de ikke stirrer i timesvis eller er for nærme er det ikke farlig.

Skrevet

Den undersøkelsen konkluderte jo bare med at amerikanske barn ser for mye på tv... what else is new?

Skrevet

Jeg spurte også HS, hun sa det ikke var verre for babyen enn for meg. Min gutt er 7 mnd og har tittet på lenge...

Skrevet

Jeg er overbevist om at det har mer med hvor lenge de ser på tv fremfor at de i det hele tatt ser på. Jeg tar det med knusende ro at frøkna mi på 7 mnd ser på barnetv. Når jeg ser hvordan hun og broren på 6 år koser seg sammen når de ser på barnetv er det verd det :-)

Skrevet

Min gutt bryr seg ikke om tven, har aldri gjort det heller.

Skrevet

jeg hadde også tenkt å spørre dere om dette... men med en lit annen vinkling- setter dere barna bevisst foran tv'n av og til? bare for å få en halv times "fred" liksom? jeg skal innrømme at jeg gjør det innimellom, spesielt dersom hun er sutrete og jeg bare MÅ få i meg noe mat...

Skrevet

det gjør jeg rett som det er, bryr meg ikke om hva andre synes om det heller. jeg trenger litt tid til meg selv også i løpet av dagen, og lillemann liker jo å se på tv:) etterhvert som han blir eldre, blir det enklere å aktivisere han, og da blir det nok ikke så mye tid foran tvn. men, det er vel heller ingen som lar ungen sitte i timesvis foran tvn... alt med måte mener nå jeg.

Skrevet

Begge mine barn har elsket å se på TV siden de var bittesmå, og vi har latt dem gjøre det. Men jeg er ganske bevisst på hva de ser på. Bør være rolige bilder og ikke for mye lys og lyd. Teletubbies er bra! Mye sang, lite bilde-forandringer og mye "baby-lyder".

Skrevet

Leah ser på tv hvis det står på, hun vrir seg for å se på det. Men jeg vil ikke at hun skal se på tv..bryr meg ikke så mye om at det ikke er farlig, men vil ikke ha en tv-slave:) Var dagmamma for et par år siden og merket veldig godt på ungene at de ble mer vill og rastløs og nektet å høre etter hvis de fikk se på tegnefilm, så vil utsette tv-seing så lenge som mulig:)

Skrevet

Tv er ikke anbefalt for de minste, fordi de ikke har kapasitet til å håndtere flimmeret som er i bildet, de raske skiftene, osv. Kan utløse epilepsi. Men det er klart, litt må man forsake for å bli en god passiv konsument.

Skrevet

nei... han ser ikke på tv, fordi han uansett kjem yil og se nok på tv når han blir eldre, men også fordi vi har epelepsi i familien, og tv kan utløse epelepsi som igger latent i de små...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...