Gå til innhold

Ang. ferie i permisjonstiden?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ut i fødselspermisjon i april -08, og nå har arb.giver sagt at jeg må ta ut all ferie for -08 før jeg går ut i permisjon. Jeg vet at det er mulig med avbrudd i permisjonen for å ta ut ferie, men noen som vet om jeg kan kreve det? Jeg tjener jo både tid hjemme med babyn og en måneds lønn om jeg tar ferien i permisjonstiden istedenfor før...

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du MÅ ta ut all ferie på forhånd nei, du kan ta ut ferien din som en "pause" i fødselspermisjonen. Det skal iallefall jeg gjøre, slik at pappa'n kan ha sin permisjon de ukene ferien min er.

Jeg skal ut i permisjon i mars 08 og ser ikke noen vits i å ta ut all ferien min på den tida av året...:-) Jeg skal dessuten overføre en uke ferie til neste år som jeg har tilgode fra i år, slik at jeg får totalt 5 uker ferie midt i permisjonstida til neste år. Har iallefall hørt med arbeidsgiver at dette er fullt mulig.

Skrevet

Høres rart ut at arbeidsgiveren din kan bestemme at du skal ta ut ferien før permisjonen begynner. Jeg har tenkt til å stoppe opp permisjonen for å avvikle ferie. Ring ditt lokale NAV-kontor du, der er de gode på regler.

Skrevet

Nei det kan de ikke si siden det i loven står at 3 av ferie ukene kan du kreve skal være i fellesferien.

Skrevet

det eneste din arb giver kan kreve er at du må avvikle årets ferie om du har flere dager igjen men ikke no anna

Skrevet

Takk for svar. Jeg mente også at jeg hadde retten på min side, siden man har rett på ferie om sommeren.

Ringe nav for å høre er liksom ikke gjennomførbart her, siden jeg aldri har lykkes komme igjennom på telefonen, og for å dra ned dit å vente på hjelp må man jo ta en feriedag -holder ikke med et par timer avspasering...

Skrevet

Du kan fint ta ut ferie i permisjonstiden, men du får ikke fødselspenger hvis du feks tar ut 4 uker ferie (du får jo feriepengene dine). Dette må nemlig føres opp på søknadskjemaet til Trygdeetaten om fødselspenger. Det eneste du "tjener", er å få litt mer tid med bebisen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...