~~ElleMelle~~ Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg går ut i fødselspermisjon i april -08, og nå har arb.giver sagt at jeg må ta ut all ferie for -08 før jeg går ut i permisjon. Jeg vet at det er mulig med avbrudd i permisjonen for å ta ut ferie, men noen som vet om jeg kan kreve det? Jeg tjener jo både tid hjemme med babyn og en måneds lønn om jeg tar ferien i permisjonstiden istedenfor før...
BellaSuz Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Tror ikke du MÅ ta ut all ferie på forhånd nei, du kan ta ut ferien din som en "pause" i fødselspermisjonen. Det skal iallefall jeg gjøre, slik at pappa'n kan ha sin permisjon de ukene ferien min er. Jeg skal ut i permisjon i mars 08 og ser ikke noen vits i å ta ut all ferien min på den tida av året...:-) Jeg skal dessuten overføre en uke ferie til neste år som jeg har tilgode fra i år, slik at jeg får totalt 5 uker ferie midt i permisjonstida til neste år. Har iallefall hørt med arbeidsgiver at dette er fullt mulig.
tertilus Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Høres rart ut at arbeidsgiveren din kan bestemme at du skal ta ut ferien før permisjonen begynner. Jeg har tenkt til å stoppe opp permisjonen for å avvikle ferie. Ring ditt lokale NAV-kontor du, der er de gode på regler.
Gjest mphs Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Nei det kan de ikke si siden det i loven står at 3 av ferie ukene kan du kreve skal være i fellesferien.
åsemor Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 det eneste din arb giver kan kreve er at du må avvikle årets ferie om du har flere dager igjen men ikke no anna
~~ElleMelle~~ Skrevet 26. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2007 Takk for svar. Jeg mente også at jeg hadde retten på min side, siden man har rett på ferie om sommeren. Ringe nav for å høre er liksom ikke gjennomførbart her, siden jeg aldri har lykkes komme igjennom på telefonen, og for å dra ned dit å vente på hjelp må man jo ta en feriedag -holder ikke med et par timer avspasering...
petiteM's Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Du kan fint ta ut ferie i permisjonstiden, men du får ikke fødselspenger hvis du feks tar ut 4 uker ferie (du får jo feriepengene dine). Dette må nemlig føres opp på søknadskjemaet til Trygdeetaten om fødselspenger. Det eneste du "tjener", er å få litt mer tid med bebisen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå