Gå til innhold

Tar dere solarium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så bleik, og det ville hjulpet enormt på med litt brunfarge! Men er redd for å ta solarium? Bør jeg være det, eller kan jeg bare kjøre på så lenge jeg ikke tar for lenge om gangen og at jeg har vifta på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok min første time i løpet av graviditeten på fredag. Det var deeeilig. Skulle kjøpe julekjole og fant ut at jeg var alt for bleik. Jeg tror det skal være trygt, bare du ikke blir for varm. Overoppheting er ikke bra for babyen. Ellers har jeg hørt at man kan få flekkete hud av det da. Det er jo heller ikke så gøy, men man kan jo prøve seg litt fram.

Skrevet

Jeg har ikke turt å tatt solarium, pga at man blir advart mot å ligge i solen under graviditeten pga overoppheting.....

Regner da med det gjelder solarium også, men vet ikke..

Skrevet

det finnes ståsolarium:D hvertfall i trondheim... da slipper du sånne hvite flekker på ryggen også. tror de er litt dyrere enn liggesolarium, men sikkert mer effektive.

Skrevet

jeg snakket med jordmora og legen min ang. soling og oppheting under graviditeten, da jeg var 2 uker i spania da jeg var 8 uker på vei. var kjemperedd for at jeg hadde ligget for mye i sola. satt nesten ikke i skyggen eller noe..

begge 2 sa at dette med fosterskader pga soling og overoppheting var sterkt overdrevet. legen min sa tenk på de som er gravide i afrika og lignende plasser i verden. både hun og jordmor mente at dette var sterkt overdrevet.

så å ta litt solarium tror jeg nok er helt ufarlig. du kan jo evt dekke til magen hvis du er redd for det. 15 minutter med sol tror jeg bare gjør godt, så lenge man ikke blir solbrent. jeg er nå 7 mnd på vei, og har både vært i spania og usa etter jeg ble gravid, og har vært masse på stranda der. har passet på å drikke nok,og dekke til magen på det varmeste.

Skrevet

tror forresten heller ikke man blir overopphetet under 15 minutt i solarium..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...