Gå til innhold

Noen med erfaringer fra MBT(masai) sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte noen snakke om at dei var så bra, hvordan "virker" dei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har MBT sko. De er geniale! Jeg har skade på 2 virvler i nakken og 2 virvler i øvre del av ryggen. Før jeg begynte med MBT skoene var dagene på job uutholdelige og jeg hadde stort sykefravær. Nå har jeg ikke hatt sykefravær pga nakken og ryggen i det hele tatt.

Du spør hvordan de fungerer: De hjelper deg å bedre holdningen din. De har rund såle. Nei, ikke rund. Hvis du ser for deg skoen fra siden så ser det ut som du går på en halvmåne. Sålen er i tillegg veldig bløt så du får ikke noen støt-belastning. Når du står klarer du ikke stå helt stille. Du blir stående og "balansere" på skoene. Dette gjør at du styrker musklaturen du sjelden bruker ellers, men som du er avhengig av for at kroppen din skal ha en god holdning. Med andre ord: du klarer ikke ha dårlig holdning når du står eller går med MBT sko. Det sier seg selv at du også bedrer holdningen din når du ikke bruker skoene :-)

I starten må du tilvennes skoene. Bruk de kun kort tid av gangen. 15 min hver dag de første dagene, øk etterhvert.

Jeg anbefaler de på det sterkeste!

Skrevet

Geniale sko!!!! Ryggen min ble så utrolig mye bedre etter at jeg begynte å bruke de på jobb, anbefale, anbefale, anbefale, hehe :o)

Skrevet

supre sko... jobber som frisør og jeg merka det i ryggen med en gang hvis det var en dag jeg ikke brukte dem..

Skrevet

det er sant :-) Jeg erfarte det ifjor vinter... Gravid på isen med MBT er ikke å anbefale.

Skrevet

Jeg har bekkenløsning etter fødsel, og MBT sko er helt fantastiske. Ingen over, ingen ved siden! Anbefales på det sterkeste. Før jeg kjøpte de gikk jeg med gode joggesko, men etter å ha gått med masai sko er det nesten ubehagelig med joggesko. Og alle andre sko er helt uaktuelle.

Skulle ønske jeg oppdaget de tidligere!

Skrevet

Er bare så trist at de skal være så dyre.... Er nok en del som ikke kan ta seg råd til det, synd at de må ha vondt i ryggen pga det... :-(

Skrevet

Det er sant. Men har det ikke kommet noen lookalike's nå? Grete Waitz har laga noen lignende. Vet ingenting om kvalitet eller pris på andre. Jeg sverger til originale MBT. Her spares det på alt annet enn det.... Jeg sparer heller penger over tid, og kutter ned på klær, frisør eller unødvendige ting og sparer pangene til MBT sko. Men for all del; jeg skjønner at noen ikke har råd i det hele tatt, for det er drøyt å måtte ut med nesten 2000 for et par sko.

Skrevet

Har ikke hørt om noen lookalikes, men for all del, jeg får ikke med meg alt som skjer, hehe :o) Får håpe det kan være et bra (og billigere) alternativ for de som ikke har råd til MBT :o) Er iallefall noen fantastiske sko :o)

Skrevet

Helt geniale! Men sørg for å få opplæring i å bruke de, det er noen som har kjøpt disse og som ikke har klart å bruke de. Det har mye med måten du bruker de på å gjøre.

Kan jeg spørre hvorfor du (HI) vurderer disse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...