Gå til innhold

Høyt blodtrykk, noen som kan svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hele tiden hatt blodtrykk på 70/100, men nå var det 85/110. Er i uke 36. Hva måler egentli undertrykket? Hvorfor er det farlig? Fikk beskjed om å ta d me ro og komme tilbake om en uke for kontroll.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke for høyt!

Når du kommer over 90/140 skal man passe ekstra på..

Jeg ligger på 90/140 og lege og jm ser ikke¨på det som ett problerm!!

Tror og det er vanlig å stige litt på slutten, men hovner man veldig opp i kroppen(vann) og har proteiner i urinen så kan det være sv.forgiftning!

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men hvis du har et undertrykk på 100, så er det veldig høyt.

Jeg har hatt undertrykk på 80-85 hele svangerskapet og har gått på jevnlige kontroller for det er litt i overkant av nomalt.

Skrevet

Går ut fra at det er undertrykket hennes som nå er 85. og ikke 100 som helenis sier?

Skrevet

man skriver undertrykket sist, men kan jo hende hun har skrevet det først i dette tilfeller, håper det :)

Skrevet

ja jeg skrev d nok feil vei : )

Skrevet

140/90 er høyt, og grensa på hva som bør behandles. At en lege og jordmor sider noe annet, forundrer meg veldig, selv om man er gravid. Et høyt blodtrykk gir økt risiko for komplikasjoner under svangerskapet, særlig kombinert med proteinuri.

110/85 er forhøyet i forhold til hva du har ligget på tidligere, og det er riktig av legen å ta deg inn på en ekstra kontroll for å forsikre seg om at ikke det stiger ytterligere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...