Gå til innhold

Thailand - uke 26 - er vel ikke farlig det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Vi har bestilt tur til Thailand mot slutten av januar.

Og midt oppe i gleden spurte naboen "jamen, vil du det da?"

Hun nevnte sånn som klorvann og annerledes bakterieflora, enorm luftfuktighet og at det var omtrent like varmt i vannet som på land, mellom 30-40 grader...

Og dette har ikke jeg tenkt på. Vi har tenkt at det kommer til å bli en rolig sommerferie, så vi tar med oss jentene (4 og 8 år) 2 uker til Thailand mens det er som kaldest og mørkest her hjemme, og mens jeg fortsatt kan reise... Og vi gleder oss jo masse til å reise alle sammen. Jeg er 25+5 når vi reiser og 27+5 når vi reiser hjem. Vi skal ikke ha tvillinger (regner iallefall ikke med det, skal på UL 5. desember) og alt er pt i fin form både med baby og meg. Har sjekket både med flyselskap og reiseforsikringen, at jeg kan reise, det var ikke noe problem. Tenkte jeg kunne ligge litt en del i skyggen og bade masse for å kjøle meg ned.. Dessuten så er det direktefly, så da er det "bare" 11 timer ned og 13 tilbake...

Men nå har jeg altså begynt å lure. Er det uansvarlig å reise? Hvilke forhåndsregler bør jeg ta utover hygiene og alltid vaske frukt, ikke rått kjøtt etc? Kan jeg ikke bade i bassenget på hotellet? enn på stranden da? Trodde ikke dette var noe problem... jeg vil til Thailand..

Noen som har synspunkter, gode råd og/eller erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:) jeg tror ikke det er farlig, det er veldig varmt der, og luftfuktigheten er veldog stor, men tror ikke det skal ha noe å si, bare du husker å bruke flaskevann til å pusse tenner å drikke:) når jeg var der selv for noen måneder siden var det er dame som så ut til å være iallefall 6 måneder på vei, husker jeg så henne å ønsket meg barn, å jammen ble det ikke unnfanget en på turen:) hehe. ha en fin tur!

Skrevet

du skal være veldig forsiktig.. er i thailand hver vinter .men har droppet det denne vintern. stor fare for malaria

-Graviditet og malaria: Gravide anbefales ikke å reise til områder med malaria. Som gravid er du mer utsatt for å få alvorlig malaria, og risikoen for abort og dødfødsel øker hvis du får malaria.

-Graviditet og vaksinasjoner. Gravide anbefales ikke å vaksinere seg på grunn av fare for fosterskade. Hvis reisen er nødvendig, anbefales likevel noen vaksiner hvis faren for å få sykdommen er tilstede, og faren for fosterskade er liten. Hver enkelt vaksine må vurderes for seg.

Skrevet

Smittes dette via denne beryktede Malaria myggen? er det noen måte å beskytte seg mot dette på, uten å påvirke fosteret? Vet man noe om hvor stor risikoen for å bli smittet er?

Ikke for å virke flåsete.. men de er da gravide i Thailand også?

Mulig jeg tar for lett på det...

Tenkte å høre med fastlegen min også ved neste kontroll...

Skrevet

dette komme rfra mygg ja.. beskytte seg blir å ikke dra da:) beste måten.. kan jo bruke myggmidler men er jo ikke sikker måte da.

ikke flåsete da.. men ja de er gravide der å. husk at klima og antistoffer er forskjellig fra gravide i norge.

jeg ville ikke risikert det, for min egen del.

Skrevet

Hei,

Vi har bestilt thailandstur i februar/mars 08, 3 uker med utreise 14.februar - da er jeg 26 uker på vei...

Ble faktisk gravid to uker etter at reisen var bestilt og betalt .. typsik :(

De fleste leger og gynekologer anbefaler å IKKE reise til

eksotiske reisemål når man er gravid. Pga. forskjellige mage og tarm infeksjoner og varmen/fuktigheten!

Jeg har bodd i thailand i 1,5 år... og det er veldig slitsom med varmen "til vanlig" .. og maten kan jo være så som så....:)

Så vi har valgt å avbestille denne turen.. får mulig ingen penger igjen på forskring ..:( da en graviditet i seg selv ikke er grunn nok til å avbestille.. og legen kun "anbefaler" oss å ikke reise...

For meg var valget klart ... Vi får heller ta det igjen når bebisen er født og "stor nok" ..

Lykke til -håper du finner løsningen for deg :=) Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...