Gå til innhold

Til dere som har opplevd vannavgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg voknet klokka to. sov lenge i dag ;-) gikk på do, og så ut på kjøkkenet. står å smører skive og plutselig kvepper jeg til.... det renner mellom bena mine! var ikke mye, men nok til at jeg fløy på do for å få det bekreftet. joda, vann som gikk fra underlivet ned på lårene. fikk tørka opp griseriet (som forsåvidt ikke luktet noe) og gikk ut igjen.

jeg kan da ikke ha tissa på meg!!!!!!!

det var helt tynt.....

litt tidlig at vannet går da?(3 uker til termin) sier ikke det poff? så kommer masse på en gang? var jo ikke så mye... også har det vært stille siden.... kom litt smått rett etter, men så ga det seg..... kan da ikke være tiss?? eller??

håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg laget en fin sti av dråper fra senga til badet. Ingen tvil om at jeg lakk fostervann, nei.

Vannet gikk ikke før 12 timer senere. Da sa det poff, og det ble klissvått!!

Riene startet forsiktig noen timer etter at jeg begynte å lekke, men da var det bare en uke igjen til termin. Det er ikke noe farlig om du lekker litt, for det produseres mer hele tiden.

Hvis du lekker mer bør du kontakte jordmor/fødeklinikk, slik at du får en kontroll.

Skrevet

Om det ikke kommer mer så kan det nok godt mulig være tiss, eller tynn utflod som hadde samlet seg opp inni der i løpet av natta.

Trenger ikke om å si poff og så kommer masse fostervann. HEr kom det litt og litt som "bobler" ut. På størrelse med en drue hver "dråpe".

Men det kom med jevne mellomrom da, poppet ut litt og litt, særlig hver gang jeg satte meg ned og reiste meg opp.

En liten test du kan gjøre er å sette deg ned å bøye deg fremmover. DA får du press på magen så om det da er hull på fostersekken så kommer jo fostervannet ut. Om det ikke kommer noe så er det nok tiss eller utflod.

Om du er usikker så kan du jo bare ringe føden å få de til å sjekke det for deg, det er fort gjort. De tar bare en liten pinne (som en graviditetstest) opp i sjeden og får frem om det er fostervann eller ikke.

3uker før termin er jo ikke så tidlig da. Du er jo fødeklar da:D

Skrevet

Vannet mitt gikk 4 uker før termin, og da var det ikke tvil - det rant hele tiden. (Riene startet noen timer senere)

Du bør nok kontakte jordmor/føden for å få sjekket ja:)

Skrevet

JO DET ER FARLIG Å LEKKE FOSTERVANN!!!!!!

Ikke svar på slike ting hvis du ikke vet hva du snakker om vær så snill.

Dersom du lekker fostervann betyr det at det er åpent opp til livmoren, noe som kan forårsake infeksjoner som kan ta livet av både mor og barn dersom man går med det lenge.

Ta kontakt med føden med en gang, og kom deg på en sjekk. Ikke putt fingre opp i skjeden, og ikke ha sex.

Det tar noen dager før man evt. får en infeksjon, så du har ingen ting å være redd for, men ved lekasje av forstervann skal baret ut i løpet av et par dager.

Kom ikke så mye mer til meg heller, men jeg fikk time til igangsetting dagen etterpå.

På sykehuset sjekker de om det er fostervann eller ikke, og hvis det er det er du mor om noen dager!

Lykke til så mye! Spennende!

Hold oss oppdatert:)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hos noen kommer det smått og smått...noen merker ikke engang at de lekker fostervann. Hos meg så sa det poff 3 ganger med snulla, og det var en dam på gulvet så ingen tvil om at det var vannet som hadde gått.

Ville anbefale deg å få dette sjekka!

Skrevet

høres ut som fostervann... Hos meg kom det i hvert fall først litt, så litt til og litt til over en periode på kanskje et kvarter, før det plutselig kom kanskje en liter i senga i det jeg la meg ned... Etter dette kom det stadig mer i flere dager. Hvis du tror fostervannet har gått må du kontakte fødeavd. så de kan sjekke (ta med bind med litt av vannet på), skal ikke gå med vannavgang over lengre tid pga infeksjonsrisiko.

Lykke til med fødselen!

Skrevet

det kom litt etter "episoden" men så kom det mindre og mindre. kom noen dråper liksom. men nå er det helt stilt.... nada.....

det som er rart var at jeg var på do å tissa RETT før dette skjedde! jeg pleier jo å tømme meg når jeg først er på do..... weird....

Skrevet

Dette skjedde meg også, 5 uker før termin. Jeg trodde det var tynn utflod, men ringte føden. Der tok de prøver, og fant ut at jeg lakk fostervann. Dermed ble fødselen satt igang med det samme.

Det er FARLIG å lekke fostervann! Ring føden med engang! Du må ta med deg ett bind, så de får sett hvor mye du lekker..

Lykke til med fødsel!!!

Skrevet

men det har gitt seg nå da... derfor jeg er sånn i tvil :-/

Skrevet

Det ga seg på meg også, men når jeg kom til kontroll så de med engang at jeg hadde lekki fostervann. Se ser inni deg, og da får du beskjed om å hoste, så ser de om du lekker....

Skrevet

Dra uansett!

Jeg mener det!

Kom ikke mye til meg heller. Bare en liten dam i senga, og så noe dråper i trusa fram til jeg kom på sykehuset. Har ikke noe å si hvor mye som kommer.

Så lenge det er hull på fostersekken er sjansen for infeksjon stor, og da skal babyen ut:)

Skrevet

Jeg svarte bare det jeg fikk beskjed om når jeg ringte føden.

Ikke farlig å lekke litt fostervann så lenge det er blankt og fint, sa de.

Nå sa jeg også at hun burde gå til kontroll hvis det kom noe mer.

Hvis det ikke kom noe mer i løpet av dagen er det liten sannsynlighet for at det er fostervann som lekker.

Skrevet

Hos meg kom det litt og litt og det sa ikke poff:)

Jeg tror nok vannet ditt har gått, delvis. Ta kontakt med føden du:)

Skrevet

Hos meg kom det en foss da jeg reiste meg fra sengen, og så en liten bekk til på do, når jeg satte meg på sengen igjen og sånn fortsatt det helt til jenta var ute. Så seriøst fødende ut da jeg ankom sykehuset i lys blå bukse med våte dtriper nedover bena, hehe

Skrevet

Jeg satt i sofaen og plutselig så rant det litt, jeg følte ikke at jeg måtte tisse og følte heller ikke at det var tiss (var helt blankt). Jeg gikk på do skiftet og satte på et bind for sikkerhetskyld. Og da jeg satte meg ned i sofaen igen kom det igjen, denne gangen litt mer. Ringte føden og fikk beskjed om å komme dagen etter på siden det ikke var noen andre tegn på at fødselen var i gang.

Det høres veldig ut som vann avgang, ring føden du og hør hva de sier. Det er bedre å ringe en gang for mye....

Skrevet

Jeg begynte å lekke litt forstervann i uke 35. Ringte føden og dro på kontroll.

Ble satt igang et døgn senere pga faren for infeksjon.

Du bør ringe føden. Lykke til!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...