Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Hei. Lurer på hva som kan ses på 3D ultralyd, og hvor mye det koster. Hvis noe skulle vært galt med barnet så kan vel det ses og sånt? Vil at den lille skal ha det bra. Er vel normalt å være litt redd for sånt tenker jeg. Men jeg vil ikke se hvordan barnet ser ut selv fordi det blir ikke like spennende, men kunne vært greit å sjekket skikkelig om alt var ok. Vanlig ultralyd er jo så utydelig. Ble også litt skremt da jordmor sa ungen hadde en flat nese. Hun sa det sikkert på tull fordi det alltid er sånn eller? Ikke vet jeg. Som om at jeg ikke er redd nok fra før av siden det er føstre gang.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 3D ultralyd koster mellom 1000-1500 kroner. Det varierer litt fra sted til sted. Hvis du ikke ønsker å se hvordan barnet ditt ser ut, må du ikke ta en 3D. 3D kan sammenlignes med et kamera inne i livmoren som viser deg hvordan barnet ser ut. Bildene er ofte så tydelige at du kan se om barnet har arvet din nese, farens ører osv. 3D viser hvordan barnet ser ut fra utsiden. Ønsker du å finne ut om barnet har det bra er det bedre med en vanlig ul som forteller deg om alle organer og lignende fungerer. Lykke til!
Noah-gullet Mai-08 Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Jeg var på ultralyd på fredag,å fikk se det i 3D,å det var ganske utrolig:-) Fikk se når han snudde "kamera" rundt og over babyen så jeg fikk se babyens hode og ansikt.Det var ganske utrolig å se!! Jeg betalte ingenting for timen siden jeg spurte legen min om hun kunne hensvise meg videre til en privat UL,hos privat klinikk. Betalte bare derfor for dvd`en,som han tok opp ultralyden på. Det er litt kjekt,så kan du vise den live til familie etterpå. Dvden kostet 125kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå