Sarah & Marcus mamma Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 vil gjerne ha kommentarer på denne planen: kl. 08.00/09.00/10.00 våkner kl. 11.00 - 1dl grøt + noen skjeer sviskemos + 1/2 fruksmos kl. 12.00/13.00 - sove 1-2 timer. kl. 14.30/15.00 - mm på flaske 120ml (gir flaske med mm på dag, da hun bare biter meg. på kvelden er hun så trøtt, at hun bare suger) kl. 16.00 - sove 1-2 timer kl. 18.00 - 1dl grøt + 1/2 fruktmos kl. 18.30 - kveldsstell - vaske litt - nattdrakt - smøre krem m/litt massasje.(veldig tørr hud/skal testes for melkeallergi/atopisk eksem.) kl. 19.00/20.00 - natt - sove våkner: ca kl. 21.00 - pupp ca kl. 00.00 - pupp ca kl. 03.00 - pupp ca kl. 06.00 - pupp ------------------- Jenta mi lå hos foreldrene min på lørdag. og da hadde de hatt henne oppe en del... hun hadde sovet noe i armene deres osv. men hun sovnet i senga 00.30. våknet for mat 04.00. og sov deretter til 10.00!!!! dette har hun aldri gjort hos meg? har hatt problemer med å få henne til å sove i egen seng. hun sover der fint de to lurene på dagen. og første økt på kvelden. så nekter hun etterpå... da hun legges halv 8 - sover til 9- halv ti er hun lys våken... og står i sengen!! og brøler/roper/skriker osv.... har prøvd å ta henne opp da, og legge henne senere igjen.... men da vil hun heller ikke.... kun sove med meg...... er grunnen til at hun sov så lenge hos foreldrene min at hun var så sliten? eller at jeg ikke var der slik at hun ikke kunne sove med meg? pleier ofte å samsove fra 0.00 tiden.... men vet at jeg bare må begynne å nekte nattmat? eller bare la henne skrike i sengen? gi mer mat på dagen? hun er ikke så glad i middag..... ser at noen netter er hun kanskje sulten.... mens andre netter tar hun et par slurker og sovner... sikkert tørst da... men prøve med vann kanskje? men samtidig som å få henne til å sove i sengen? noen med ideer? lignende prob?
LaPaysanne Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Don't shoot me - men jeg synes dette høres ut som veldig lite mat...? Og lite væske på dagtid? Jeg ville i alle fall ikke ha nektet henne nattmat før hun spiser betraktelig mer på dagtid. Spiser hun mer på dagen, vil hun trolig trenge mindre om natten. Jeg ville nok ha tilbudt melk/pupp før hvert måltid, og innført middag. Tørr hud kan kanskje også skyldes at hun trenger mer væske.
Sarah & Marcus mamma Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2007 glemte å skrive at hun får vann med grøten.... og masse vann mellom måltidene..... tilbyr også pupp innimellom... men hun er lite interressert... noen snakket om at de spiser på nettene isteden for dagen... må kanskje kutte ned på nattmåltidene....
gizmo2 Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Da jenta mi var 7 mnd fikk hun: 07.00:pupp 09.30: frokost:grøt+ evnt fuktmos 11.30: pupp 14.00: middag: brød eller middagsglass 16.00: pupp 17.30: kvelds:grøt 18,30: pupp Ellers fikk hun vann til alle måltidene På dagen sov hun 1\2 - 1 time om gangen i 2 omganger. Hun la seg kl kvart på sju og klarte seg fint uten "nattmat" Nå er hun snart 9 mnd og jeg har akkurat økt til 4 måltider med fast føde pr dag, da har jeg kuttet ut å gi pupp mellom måltidene og gir melk til maten istedenfor.Nå sover hun fra 19.00 og våkner bare for å finne smokken sin igjen:o)
Gjest Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Vi har omtrent samme plan på dagen, men natten sover hun helt gjennom uten noe tull eller mat. Hun legger seg mellom 19 og 20 og soiver til 07. Da får hun melk og sover igjen til 09-10. De sier at babyer over 6 mnd ikke trenger mat på natten, men det har ikke vært noe problem her. Hun har sovet hele natten fra hun var 4 mnd...
Gjest Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Jeg glemte å si at Emilie spiser mer på dagen. Hun får 210 ml på flaske 4 ganger om dagn i tillegg til grøt 2 ganger om dagen (det er ikke alltid hun vil ha hele flaska om hun har spist mye grøt. Hun spiser også middag sammen med oss. Det er ikke mye som går ned, men litt er det. Hun er forresten også 7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Syns det hørtes ut som en slitsom plan jeg da.. Mini i huset her blir 7 mnd neste uke og har en litt enklere plan. Men jeg ammer ikke, så han får kun fast føde og holder bedre på maten (slik at det går lengre mellom hver gang han får mat). Og pga fast føde, sover han hele natta gjennom uten ønske om mat. Har vært konsekvent fra han var ca 4 mnd. Selv om han har gitt oss små utfordringer generelt.... Så alle som "sliter" litt med om det være seg mat eller søvn, det klarer jeg nesten ikke å sette meg inn i... Blir bare litt stressa egentlig av alt styret dere må gjennom Når det gjelder samoving: Det høres ut som du må begynne å kutte ut det. Hvordan har det seg at jenta di sov så utrolig bra hos dine foreldre? Tenk litt på det Og prøv å skille senga på dagtid og natterstid. La seng være en ting hun er i på natta, og vogn (eksempelvis) være en greie på dagen. Gjerne ute. Frisk luft gjør godt for sovehjertet! VÅR PLAN FOR DAGEN ER: 08: Frokost...... 200 ml mme 11: Lunsj..........1 1/2 psj grøt og vann 15 Middag.........Middagsglass og vann + frukt 18 Kvelds.........1 1/2 psj grøt + 200 ml mme Sover 3 lurer i løpet av dagen: kl 09, 12 og 16 ------------------------------------------------------------------------------------------------ Når det gjelder natta di: PRØV å putt i smokk i steden for pupp. Kan hende hun er mere "sugen" enn sulten. Vi gjorde det for 1 mnd siden. Og, tro det eller ikke, men det gikk på første forsøk. Ønsker deg masse lykke til. Noen ganger MÅ man være konsekvent på ting. Særlig hvis man syns man har et problem.
engajente Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Her har vi følgende plan våkner mellom kl 6-8 pupp sovner ofte igjen til ca 9 avhengig av hvor lenge han sover da er det litt lek får litt pupp kl 10 hvis han vil ha og grøt kl 11 halv 12 er det en liten lur, alt fra 1/2 til 2 timer mellom kl 14-15 er det litt pupp en liten lur igjen etter det, mellom 15-16 middagsglass og dessert kl 17 pupp kl 19 nattabok, bleieskift, pysj og nattasang ca 19:30
Gutt 2010 + jente 2007 Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Her går det som følger : ca. itider kl. 8 - pupp kl. 10 - grøt / sviskemos / vann kl. 11 - pupp ( før sovetid ) kl. 14 - middag / fruktmos / vann kl. 16 - pupp kl. 18 - grøt / sviskemos / vann kl. 19 - pupp Sover da hele natten igjennom.
aa11bb22 Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Jeg har ei jente på 7 mnd. Jeg gir henne en del mer mat enn du gjør. kl. 8 1dl. grøt kl. 12 et middagsglass kl. 15-16 et halv glass banan/pære med youghurt og en skive kl. 18-19 1,5 dl. grøt I tillegg til dette ammer jeg henne ca. 4 ganger om dagen, og hun får tilbud om vann etter hvert måltid. Det hender også at hun spiser frukt i baby feederen. Jeg synes selv hun spiser veldig godt, og hun er veldig glad i mat. Klager hvis hun synes jeg bruker for lang tid på å gjøre i stand maten hennes. Hun sover godt om nettene. Legger henne kl. 19, og dag sover hun til 6-7 tiden. Da får hun pupp, og sover til ca kl. 8.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå