Sikkertforgammel Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Noen som vet hva som er normalt? Er 11+6 i dag.
Gjest mphs Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Jeg vil tro det ikke er noe å måle enda siden livmoren enda ikke har kommet opp av bekkent. Legen min målte første gang i uke 18 denne gangen.
Sikkertforgammel Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2007 Å joda, jeg har selv kjent livmora mi, og målt den selv med målebånd. Toppen er 13 cm over det såkalte skambeinet. Dette må da være helt unormalt?? Ps. Dette er min nr 5, så vet godt hva jeg skal kjenne etter.
~Mita~ Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 SF ble ikke målt til meg før i uke 21.. i uke 12 så har vel livmora sovidt begynnt å titte frem fra bak skambenet.. Trodde ikke det var normalt å måle allerede da...
Sikkertforgammel Skrevet 26. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2007 Som sagt, har ikke vært på kontroll enda, har målt selv med målebånd, og det kan jo være en liten feilmargin der, men ikke sååå stor. Jeg kjenner livmorkanten godt, og den er midt mellom skambeinet og navlen. Jeg vet med sikkerhet at første dag i siste mens var 4.september, så er ikke lenger på vei enn 12 uker.
bullebull&gullegull Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Jeg ble målt på forrige kontroll, 13+4. Da var jeg 14 cm... Og dette er min første... Så jeg lå et stykke over normalen. Og legen mente ikke det var så ille gæli
Sikkertforgammel Skrevet 26. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2007 Okei Da er kanskje ikke 13 cm så stort da, er 12 uker nøyaktig i morgen så.
bullebull&gullegull Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 enten det.. eller så har vi kanskje litt ekstra god livmorer he he Det er jo større enn normalen så
Gjest Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Det er veldig vanskelig å måle sf så tidlig i svangerskapet. Enkelte leger gjør det fremdeles, men fordi det er så enkelt å måle feil (også for fagpersonell!) så skal man etter de nye retningslinjene ikke begynne å måle dette før i uke 24.
Sikkertforgammel Skrevet 26. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. november 2007 Ok. Da jeg gikk gravid sist for 2 år siden målte legen det fra ca uke 12, men jeg finner ikke igjen papirene mine fra den gang. Er det noen som vet om en side med s-f skjema på nett?
Sikkertforgammel Skrevet 27. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. november 2007 *hopp* sf-mål-skjema på nett noen? Ingen som vet hvor man kan finne det?
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 27. november 2007 #12 Skrevet 27. november 2007 I mitt første svangerskap ble sf-målet tatt for første gang i uke 15. Da var jeg 13 cm, og lå litt under "streken"
Sikkertforgammel Skrevet 29. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 29. november 2007 Har vært hos jm, og hun målte ikke og sa heller ikke noe om str på livmoren, men hun nikket bekreftende når jeg sa at jeg syns den kjennes stor ut. Og hun sa at hun kjente kanten/toppen av livmora veldig godt. Fikk høre hjertelyden til bebisen og
*Super*Mamman* Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 MIn ble ikke målt i uke 11, men jeg kjente den kjempetydelig, rakk da nesten opp til navlen... Har i alle mine svangerskap hatt sli "høy" livmor, og nå i uke 16, rekker den ca 2 cm over navlen.. Det er kun 1 bebi denr inne og , har vært å sjekka...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå