Gjest Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg er sykepleier, og har gått hjemme i to år nå. Fått to små barn med 15 mnd i mellom. Permisjonen min er ferdig, og jeg skal nå ta noen ekstravakter i helger og enlelte kvelder. Jeg er veldig interesert i føde og barsel, og kunne gjerne tenkt meg og tatt noen ekstravakter på en sånn avdeling. Tror dere en sykepleier kan jobbe på føde barsel, eller må man være barnepleier....? Har lyst til å bli jordmor med tiden, og ser derfor på det som en mulighet til å høste litt erfaring.
pilutta Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Hei! Jeg er sykepleier og da jeg var ferdig med permisjon etter minstemann, sa jeg opp vikariat ved barneklinikken for å jobbe på føde og barsel. Beste jobben jeg noensinne har hatt, men veldig vanskelig for sykepleiere å få jobb der. Jeg fikk ferievikariater og en vakt i ny og ne, men man skulle helst være jordmor eller barnepleier for å få en fot innenfor. Jeg tenker som deg på å søke jordmorutdanning og dette er en flott erfaring. Kommer nok litt an på hvilket sykehus du henvender deg til, her i Trondheim er det temmelig håpløst i allefall. Lykke til!
Gjest Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Takk for svar! Jeg bor i oslo. Sikkert like håpløst her også. Men jeg skal nå ta kontakt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå