Gå til innhold

Er det dumt å feire bryllup og dåp samtidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker på å gifte oss i juni/juli, da vil babyen være 5 måneder gammel. Og for å spare litt penger så tenkte vi å ha dåpen og bryllupet samtidig. Det skal være et skikkelig bryllup, med dåp da.

Tenkte jeg skulle høre med presten hvordan man kan gjøre det i kirka for at det blir begge deler.

Synes det vil bli så dyrt og osv,,, med dåp først og en måned etter ha bryllup, da vi har ganske stor familie som kommer til å være med på begge deler.

Virker det rart med begge deler samme dagen???

Noen som har feiret slik før eller eventuelt har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er mitt store tema om dagen også... Skal gifte oss første helgen i august neste år vi da, og da blir babyen være 3mnd bare......

Skrevet

Vet om flere som har gjort dette, kom igjen! :)

Skrevet

Det synes jeg er såååå koselig... Da er dagen deres å den lille babyen :o) Vet om mange som gjør det :o) Så det syns jeg riktig dere sko gjøre :o)

Skrevet

Skal selv gifte meg 14 juni. Men den kirken vi skal i er veldig populær.. (vi måtte bestille 1 år i forveien) Så vi har ikke noe sjanse til å få dåpen der, da det kommer et brudepar rett etter oss også.

Men hvis det går i deres kirke, ville jeg absolutt vurdert det!

Det blir ganske mye å forberede begge dagene så tett. Og dere slipper jo å bestille dobbelt opp med mat. Vet om fler som har gjort det sånn.

For oss ville det vært yppelig om det hadde gått med tanke på gjestene også - da det er fler som kommer langveis fra. Veldig greit for de å slippe å komme 2 ganger på kort tid.

Lykke til =)

Skrevet

tenker at det blir mye stress med alt på en dag jeg....

Skrevet

Nei,det er ikke dumt hvis det er riktig for dere.

For meg hadde det vært helt feil. Jeg ser på bryllup og dåp som to helt forskjellige ting og jeg vil ha den dagen som min,hvis jeg noen gang gifter meg,men som sagt,er det rett for deg er det ikke dumt.

Enn må gjøre det som følels rett for seg selv. Så bare for å understreke en gang til,selv om jeg ikke selv ville ha gjort det (hadde heller forskjøvet bryllupet et år,så jeg fikk råd til begge deler) så reagere jeg ikke negativ på at andre gjør det.

Skrevet

Jeg syns det høres fint ut, jeg, med bryllup og dåp samtidig:)

Lykke til, uansett hva dere velger!

Skrevet

Vi gjorde det.

Doepte babyen under vaar vielse. Det var kjempe vellykket :)

Ikke noe pes aa planlegge heller da det ikke ble saa mye aa planlagge til daapen paa denne maaten.

Skrevet

Tusen takk for så mange svar.

Vi kunne egentlig forskjøvet det et år, men vil ikke gjøre det da vi allerede har utsatt det et år.

Dere som hadde dåp og brullupp samtidig, hvordan gjorde dere det i kirka?? Dåps sermonien først eller??

Skrevet

Jeg er enig med ei over her... men i begge deler!!!

Jeg ville ikke gjort det, men vist det føles riktig får dere, så kom igjen:)

jeg og sambo er enige om at den dagen vi skal gifte oss, skal ikke være på noe som helst høytidsdag, eller noens nære bursdag.. det pga at vi vil at den dagen skal være vår, og bare vår:)

Men alle ser forskjellig på slike ting, og jeg ser ikke noe galt i det vist noen velger og gjøre det... så vil dere det.. så kjør på:)

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...