Gå til innhold

Noen som har fått beskjed om at barnet er lite?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk hvite at barnet var lite for et par uker siden. Sist uke var jeg på svangerskaps kontroll. og magen hadde ikke vokst noe særlig. fikk ny time til kontroll i dag. og ul på torsdag. når jeg var der i dag hadde ikke det vokst noe mer og ul ble flyttet til i morgen. ble så forviret at jeg glemte og spøre hva det hadde for betydning. noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lavt fyndusmål kan indikere lite næringsopptak/dårlig gjennomstrømming gjennom morkaka. Er du langt på vei? vanlig at barnet vokser mindre mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om et par som fikk samme beskjed som deg. Hun ble sykemeldt og måtte ikke stresse. Jenta kom til termin og var kun 46 cm lang og veide bare 2600g, men ellers friskt.

Tydelig at det betyr en del.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde det sånn med førstemann og denna. Min første starta dem fødselen på i uke 39, spor etter kalk i morkaka, så den var på vei til å svikte. ho var 46cm lang og veide 2440g. Helt fin og frisk, ikke no galt... og utrolig aktiv nå :)

Har fått beskjed at med denna, så er han ca 20%mindre.. regna med at kanskje veier 3000g ved termin 7des.

At ungen er liten trenger ikke bety at er noe galt,dem er kjempefornøyd denna gangen med hvordan ungen har voksi. kan bare være at du får små barn du og, som dem sa til meg på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...