Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 ...vurderer å flytte fra sambo...men flytter da vekk fra der hvor jeg har søkt bh plass... hva gjør jeg noen tips klem
Mamsen86 Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Jeg fikk iallefall ikke barnhage plass. Eller.. Datteren min, blir det vel! ;D Selvom jeg går på NKI. Nå er jo det hjemmestudier, men likevel.. Og belive me, jeg har klaget mang en gang til hovedkontoret.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 hmmmm...blir jo vanskelig å komme i jobb da... hva gjørman da??? blir man tvunget tilå gå påstønad da???
Den heldige eier av ett barn Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Har heller ikke fått bh plass.Tulla er 16 mnd. Har ringt mange ganger for å høre men nei, det er ikke plass. Så ja, jeg måtte gå hjemme et ekstra år. Så veldig takknemlig for at det finnes stønader for oss som er hjemme.
Mamsen86 Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Ja, man blir mer eller mindre tvunget til å gå på stønader. Nå skal det sies at jeg bor i Oslo da, og leste for en tid tilbake siden at her er det 3500 barn uten plass. Vet ikke hvordan det er utenfor Oslo.
Mamsen86 Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Men du kan jo evnt. ta en telefon til hovedkontroet? Har barnet ditt allerede fått barnehageplass i den barnehagen ved dere nå? Kunne jo kanskje vært muligheter om overflytting, om det var tilfellet. Ikke vet jeg. Men jeg ville iallefall ringt til hovedkontoret å forhørt meg.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 ....nei har ikke plass nå,hn er 7 mnd... Jeg får ringe hovedkontoret.... Har ikke tenkt på at jeg kanskje ikke kan jobbe pga bh plass.... hmmmm altså!
Mamsen86 Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Ok, skjønner.. Jeg sendte faktisk søknad i desember i fjor, om BH-plass fra og med september i år. Men likevel fikk jeg avslag.. Helt høl i huet det der! Men jo, det er dessverre sannssynligheter for at du ikke kan jobbe grunnet mangel på barnehageplass. Ønsker deg iallefall lykke til!
tonebf Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 jeg fikk plass ihvertfall, men tror ikke vi er prioriter! bor i en liten komune med 90% bhg dekning =)
pøber´n & je Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Før var aleneforeldre prioritert når det gjaldt bhg plasser. Tror det ikke er sånn lenger. Men det bør jo stå på kommune sidene
Monamor<3Liveliten Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 hvor mye støtte får vi hvis vi må gå hjemme da? har søkt plass f.o.m 1.januar, men fikk brev i går om at pågangen i kommuna var så stor...fiiint. men vi må jo ha mer enn overgangsstønaden å leve av...
kajak&Daniel Skrevet 27. november 2007 #12 Skrevet 27. november 2007 Det spørs vel litt... Lillegutt har plass i studentbarnehage, og der er studenter som er alene med barn lengst fram i køen... Så jeg fikk...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #13 Skrevet 27. november 2007 Du får OS 10300 En ekstra barnetryg 1940 Etter barnet er ett år får du kontantstøtte 3300 Småbarnstillegg- vet ikke om alle får det.. 660 Så får du vel barnebidrag Om du får permisjonspenger enda så tror jeg ikke du får full OS, men er ikke helt sikker. Så kan du søke om bostøtte-det du max kan få i mnd tror jeg er 2400
Gjest Skrevet 28. november 2007 #14 Skrevet 28. november 2007 jeg har søkt bh fra januar pga eg må fullføre skolen for å få det godkjent.. fikk et brev fra kommunen der det stod at vi sto på en slags venteliste, men fikk ikke vite nr i køen.. dette fikk eg for 3mnd siden.. ikke hørt noe me fra de. har snakket med styret i bh og de mener de er helt full og ikke har sjangs til å ta inn fler.. hun er jo også under 1år når eg trenger bhplass. :S får eg ikke plass må eg slutte på skolen og da risikerer eg å ikke få de fagene eg trenger for å fullføre om 1 år.. :S SUUURT!!! får heller ikke omgjort lånet mitt til stipend pga ikke fullført eksamen... :S blæææææ!! blir så frustrert!!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #15 Skrevet 28. november 2007 Jeg får 3411,- i bostøtte, så nei.. Det er ikke max 2400 kr.
BettyBoob Skrevet 28. november 2007 #16 Skrevet 28. november 2007 jeg fikk prioritert plass til sønnen min ved hovedopptaket i oslo 2007...på førstevalget også
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. november 2007 #17 Skrevet 28. november 2007 det spørs litt fra kommune til kommune. her er aleneforeldre første pri. men da må de sende med bevis på at de er aleneforedre (holder med kopi av den dobble barnetrygden) ellers kan du jo altids gå til helsesøster og klage din nød og si "jeg må ha barnehage. småen trenger og møte andre mennesker en bare mamma, men jeg orker ikke gå ut og møte folk hele tiden og det er nesten ingen av mine venner som har barn osv." så skriver helsesøster en anbefallning som at det er viktige for barnet ditt og komme i barnehagen og være sosial også får du barnehage plass :-)
Gjest Skrevet 28. november 2007 #18 Skrevet 28. november 2007 varierer fra komunne til komunne. her er man garantert palss om man er enslig studerende mor, og har prioritert plass om en er i arb og alene. sjekk på nett siden til komunnen din:)
Gjest anouschka with Love Skrevet 28. november 2007 #19 Skrevet 28. november 2007 Ingen prioritering i Enebakk kommune i allefall. Her er det ikke plasser nok så alle blir trukket. Takk og lov at jeg trolig får bhg i en annen kommune pga. jobben min.
St. Hans Skrevet 28. november 2007 #20 Skrevet 28. november 2007 I Bærum har aleneforeldre prioritert plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå