Gå til innhold

Legging og nattamming 4mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har begynt å våkne annenhver tilme hele natten. Tror ikke han er så veldig sulten alltid, men bruker meg litt som smukk mistenker jeg. Går det ann å avvende han litt med så mye amming på natten nå? Hvor mange ganger er det rimelig å amme på natten? Han har begynt å få grøt også, så kan umulig være så sulten. Noen råd eller erfaringer? Blir ganske sliten av så lite søvn..Han er 4mnd og en uke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er like gammel som sønnen din og hun våkner også flere ganger i løpet av natten for å bruke puppen som smokk. Hun sovner alltid med en gang etter hun har sugd ett par minutter. Det har blitt litt bedre nå, og hun våkner bare to ganger ca. Tenker du bare må ta tiden til hjelp. Jeg har hun liggende ved siden av meg så det ikke blir så altfor slitsomt for meg. Lykke til.

Skrevet

Sønnen min sover fra ca 20 om kvelden til ca 04-05 om morgenen uten å få mat. Er ikke sikkert min metode er riktig for deg, men du kan jo prøve: Jeg begynte å drøye måltidene i hver retning, altså tidligere på kvelden og senere på natten fra han var ca to måneder. Hvis han våkner før du har "tenkt" at han skal mates,(hvis han spiste for en time siden, er han ikke sulten nå) så ta han opp, skift bleie osv, og legg han igjen uten mat. Han kommer nok til å protestere selvfølgelig, han har jo nå en læringshistorie på å få mat når han vil på natten, så den kampen må du nesten ta hvis du vil ha tilbake natten din. Du må nok regne med en del gråt til å begynne med, men vær bestemt og kjærlig, og bli hos han til han sover igjen...

Fungerte veldig bra for min del, så det kan jo være verdt et forsøk. Alle eksperter sier iallefall at dette bør være slik som du vil ha det før de fyller 6 måneder, etter denne alderen skal det visst være vanskeligere å få til endringer... LYkke til! :)

Skrevet

Hei, vi har det akkurat likt her. 4 mnd og 2 uker, og har vaert slik ca 3 uker. Ikke hver eneste natt men de fleste netter. Jeg har begynt med groet og haaper det vil hjelpe etterhvert, men maa vel bare ta tiden til hjelp. Om en mnd tid skal vi ogsaa proeve aa legge henne paa eget rom, for jeg tror vi forstyrrer henne (og omvendt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...