Gå til innhold

Jeg er så sinna

mummimammo gleder seg til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp blitt alene med 2 små, en baby og en på 5 år. Jeg må jobbe 50 prosent stilling for å få hjulene til å gå rundt. Derfor står jeg opp kvart over fem hver morgen og går på jobb til klokken er ti, er hjemme halv elleve igjen, jobber som renholder.

Mine foreldre bor 2,5 timers kjøretur herfra, en dag sendte jeg melding til min mor og spurte om jeg kunne komme hjem en helg, fikk svar at det passet ikke, maste ikke noe mer om det jeg da.

Så pratet jeg med min bror på tlf i går som kunne fortelle at min mor drev å slengte så sykt drit bak min rygg. kommentarer som om at jeg bar emaste om å få komme hjem hele tiden, at jeg ikke forsto at de hadde sitt eget liv, at jeg hadde blitt drit sur da det ikke passet å komme hjem.

Og så hadde hun sagt ting som om at hun kan ikke jobbe som vaskedame på en skole retsen av livet osv. Hun må begynne å studere.

Hun driver å slenger dritt om meg bak ryggen min og forteller usannheter, i går før jeg pratet med min bror skrev vi meldinger, jeg o gmin mor, hun drev og sa at jg måtte på skole osv, men jeg har faktisk ikke råd til å studere med to små, jeg har heller ikke overskudd, men det ville hun ikke høre på. Da skrev jeg at visst du er en av de som tror at aleneforsøregere får alt opp i hendene og har det supert økonomisk så tar du klekkelig feil, da svarte hun bare en sånn teit melding, jeg lager julekaker, det snøer ute og pappa er på jobb.

Driver å forteller meg hva jg har råd til og ikke, som om ikke jeg vet det.

hva ville dere gjort med situasjoenen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud, da hadde jeg blitt så sinna ja.... at det går ann! Hadde jo tatt det rett med henne og sagt at hvis hun skal holde på sånn, lyve og snakke bak din rygg- ville hun snart ikke hatt noe mer å lyve om!!

Du kan jo få full overgangsstønad til å studere når du er aleneforsørger vet du...inntil tre år tror jeg det er... kanskje det hadde vært noe for deg? Lykke til!

Skrevet

ja jeg vet jeg kan få full overgangs stønad, men hvem er det som klarer seg på det i en storby da?

Skrevet

men du får jo dobbel barnetrygd og barnebidrag også. Kan du ikke klare deg på det på en periode? Det er vel også tillatt å jobbe litt ved siden av overgangsstønaden kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...