Gå til innhold

Tett nese - hva kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som en følge av at slimhinnene sveller, så har jeg tett nese. Det har jeg hatt i nesten 2 mnd. Det er voldsomt slitsomt.

Jeg tar nesespray på kvelden for å få sove, men er potte tett om dagen.

Sambo klager på at jeg snorker :/

Sover dårligere av det også.

Er det noen som har prøvd akupunktur? Har hørt at det kan hjelpe.

Andre tips og råd mottas gjerne !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, har akkurat samme problem som deg. Nesespray om kvelden, men skal jo liksom ikke ta dette i for lange perioder heller da. Saltvann har jeg prøvd, men syntes ikke det hjelper.

Håper noen har noen gode råd!

Skrevet

Jeg bruker Miwana nesespray. Dette er saltvannsoppløsning fri for konserveringsmidler. Den hjelper godt på meg, og gir ingen fare for den lille i magen! :)

Skrevet

Har hørt at sånn skylle"flaske" skal være bra. Da skyller man nesen og bihulene med lunkent vann og rensker opp. Kan visst kjøpes på apotek el helsekost.

Skrevet

Jeg smører sånn Menthulatum krem under nesa på kvelden. Om jeg gjør dette jenvlig, så er nesa passe åpen før jeg skal legge meg. Så smører jeg på litt rett før jeg skal sove og det funker relativt bra hvert fall.

Men helt enig, det er slitsomt ja og søvnkvaliteten er ikke mye å skryte av.

Skrevet

Jeg er redd at saltvannspray og mintkrem ikke hjelper i større grad for min del.

Jeg har også hørt at det finnes et "nesehorn" (*knis*) som man bruker til å skylle bihullene med lunket vann, og som skal være ganske effektivt. Kjøpes på apoteket.

Må innrømme at terskelen for å sirkulere vann i hodet gjennom et nesehull og ut av det andre... er for min del ganske høy. Men, må vel ta det i betraktning snart....

Ingen som har prøvd akupunktur altså?

Skrevet

JO, jeg har prøvd akupunktur. (For mange andre ting også ...), men nevnte sist at jeg var så tett i nesa, og ble absolutt bedre etterpå. Ikke helt bra, men slipper stort sett å våkne med knusktørr fyllemunn hver natt ;-). I tillegg tar jeg saltvann om kvelden. Funker litt, men ikke veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...